Inkrimpen van mijn véúls te grote verzameling

Ben je uitgekeken op je huidige collectie, of beginnen relatieproblemen op te spelen? Bied hier je MFB spulletjes aan de verzamelaars aan.

Moderator: Moderators

p.lankhaar

Inkrimpen van mijn véúls te grote verzameling

Berichtdoor p.lankhaar » Wo Jan 17, 2018 10:52 am

De afgelopen jaren heb ik veel te veel ruimte tot mijn beschikking gehad, en dat is voor mij eigenlijk helemaal niet zo'n goed idee.
Het gevolg is een berg spullen waar ik nog jaren tijd mee zoet zal zijn om die terug te brengen naar "normaal" niveau.
Er zitten verschillende dingen bij die mogelijk voor een liefhebber hier wel interessant kunnen zijn.

Zal proberen dit topic regelmatig te updaten, en meest Philips apparatuur hier aan te bieden.

Een aantal wensen:
- Alle prijzen wat mij betreft nader overeen te komen, maar houd het wel reëel.
- Bij aankoop meer apparaten hogere korting mogelijk.
- Van alle apparaten zijn (veel) foto's beschikbaar in hoge resolutie. Deze kan ik altijd mailen op verzoek. Stuur me even een mailtje.

De apparaten waar het om gaat:
Philips N-5546,
Spelen / spoelen perfect. Opname aanneembaar.
Rechter kanaal bromt af en toe duidelijk hoorbaar.
Afbeelding
Philips N-2225
Gaat wel aan, maar dat is alles. Spoelen / spelen functioneren niet. Riemen zullen waarschijnlijk vervangen moeten worden.
Afbeelding
Philips N-2400
Gaat wel aan, maar dat is alles. Spoelen / spelen functioneren niet. Riemen zullen waarschijnlijk vervangen moeten worden.
Afbeelding
Aristona SR-9199
Sturing in de war. Bij inschakelen draaien de beide spoelhouders in tegengestelde richting. REC knop brandt continu. Afspeelkop vervangen.
Afbeelding
Uit de categorie buizenjongens:
Philips EL-3511
Vooruit / teruguit spoelen OK. Buis werkt. Afspelen functioneert niet. Mechanisch gaan de bediening knoppen extreem zwaar. Mogelijk iets van vast vet?
Afbeelding
Philips EL-3522
Werkte eerst prima, maar na een paar minuten begon het ding te stinken. Om (meer) schade te voorkomen, snel uitgezet.
Afbeelding

Nog lang niet alles staat op de foto en is uitgezocht.
Houd deze advertentie in de gaten. Deze zal regelmatig uitgebreid / aangepast worden.
Laatst gewijzigd door p.lankhaar op Wo Jan 17, 2018 1:27 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

HermanH

Re: Inkrimpen van mijn véúls te grote verzameling

Berichtdoor HermanH » Wo Jan 17, 2018 11:08 am

p.lankhaar schreef:De afgelopen jaren heb ik veel te veel ruimte tot mijn beschikking gehad, en dat is voor mij eigenlijk helemaal niet zo'n goed idee.

Uit betrouwbare bron herinner mij een uitspraak 'een container vol'. Is dat juist ?
Wat Philips + nog wat Technics spul. Maar niet zoveel als jullie.

p.lankhaar

Berichtdoor p.lankhaar » Wo Jan 17, 2018 11:35 am

HermanH schreef:Uit betrouwbare bron herinner mij een uitspraak 'een container vol'. Is dat juist ?

Dan heeft je bron nog niet de helft gezien! :o

Rob

Berichtdoor Rob » Wo Jan 17, 2018 8:43 pm

Wat is de vraagprijs voor de Philips EL-3522?

p.lankhaar

Berichtdoor p.lankhaar » Do Jan 18, 2018 12:55 am

Rob schreef:Wat is de vraagprijs voor de Philips EL-3522?

Heb je even een privé bericht gestuurd.

gromsound

Berichtdoor gromsound » Vr Jan 19, 2018 1:39 pm

de magnocontroller heeft slechts vastzittende tiktorren zo te lezen dat is vrij makkelijk op te lossen. leuk om de 9199 eens te zien in het echt, meestal is het de 9197 die heeft niet zon fraaie houten kast. deze zit veel dichter bij het origineel (4418) alleen de schuiven en de kopklep anders, maar is gezien de zeldzaamheid weinig verkocht.

Heeft dat eerste cassettedeck een geelplastiektreitertandwiel in de opwikkelfrictie? de toetsen wijzen er wel op (5151 style) :(
lijdt aan AMHD - alles moet het doen

p.lankhaar

Berichtdoor p.lankhaar » Vr Jan 19, 2018 10:13 pm

gromsound schreef:de magnocontroller heeft slechts vastzittende tiktorren zo te lezen dat is vrij makkelijk op te lossen. leuk om de 9199 eens te zien in het echt, meestal is het de 9197 die heeft niet zon fraaie houten kast. deze zit veel dichter bij het origineel (4418) alleen de schuiven en de kopklep anders, maar is gezien de zeldzaamheid weinig verkocht.

Heeft dat eerste cassettedeck een geelplastiektreitertandwiel in de opwikkelfrictie? de toetsen wijzen er wel op (5151 style) :(

Ik weet niet wat dat is met die magno controllers.
Op de ene of andere manier is die hele serie ondergewaardeerd. De mijne staat nu al meer dan een jaar te koop op Ebay, maar er is gewoon geen interesse in die serie. Waarom zou dat zijn?

Met dat eerste cassettedeck bedoel je de N2225?

snameroc

Berichtdoor snameroc » Vr Jan 19, 2018 10:47 pm

Omdat er zo veel zijn. Je kunt ze meestal bijna gratis ophalen. Ik ken in mijn omgeving zoveel mensen die er vroeger een hadden.
Verder is tape het duurste format wat er is en heel veel oude banden is wat mee dus veel mensen geloven er niet zo in. En philips blijft nederlands dat is geen voordeel op ebay in mijn ogen.

gromsound

Berichtdoor gromsound » Za Jan 20, 2018 11:47 am

Met dat eerste cassettedeck bedoel je de N2225?

nee de eerste in de opsomming die alubriket. de N2225 ken ik goed daar is niets mis mee, onverwoestbaar ijzeren deck zonder breekplastiek.

als je een magnocontroller netjes repareert schoonmaakt en afstelt ben je er zo vanaf hoor, net wat mensen zoeken : een speeldoos met ingebouwde spiekers die alles afspeelt wat ze op zolder vinden. zelfde verhaal als met VCR en VCC, men zoekt alleen iets werkends om de oude media over te bakken op digimeuk. en daarna kan het weer de deur uit (zonder verlies).
ik verkocht ze altijd voor 50 eu. uiteraard met demonstratie en filterkoffie 8) doe er meteen maar een adapterdraadje DIN-cinch bij want ander heb je ze zo weer aan de lijn '''hij doettet niet op mijn versterker'' :( leken..... :roll:
lijdt aan AMHD - alles moet het doen

Terug naar “Aangeboden”