Forum etiquette

Stort je hart uit in de MFBfreaks Koffiekorner. Alles mag, en niets moet!

Moderator: Moderators

movieman

26 dec 2015, 11:10

:text-banplz:
mae

26 dec 2015, 14:22

Off topic: Nokia komt toch uit Finland? Of hadden ze in Denemarken ook een fabriek?
Naast de productie en ontwikkeling in Finland (voortgekomen uit Salora/Mobira), werd er productie en ontwikkeling gedaan in Denemarken (geheel of gedeeltelijk overgenomen van Philips), productie in Bochum Duitsland (de voormalige Nokia televisiefabriek, eerder Standard Elektrik Lorenz), productie in Hongarije, productie in China. Als ik er niet nog een paar vergeten ben.

De legendarische 3310 was naar verluid een Deense ontwikkeling, dus grote kans dat daar nog wel 1 of meer van Philips overgenomen ingenieurs aan hebben zitten sleutelen.
motoindo
Contacteer:

26 dec 2015, 17:44

als je je wilt gaan bezatten dan doe ik mee
in da pocket :geek:

Wilde er eigenlijk geen woorden aan vuil maken, vandaar mijn mompel mompel eerder. Taalgebruik is in mijn optiek ondergeschikt aan de boodschap, zolang die laatste ok en/of constructief is maakt het mij niet zoveel uit of het nu straattaal of ABN is.

Iemand enkel beoordelen op zijn taalgebruik voelt voor mij hetzelfde als iemand beoordelen op zijn uiterlijk, kleren, auto etc. Uiteindelijk zegt het niet zoveel over de persoon in kwestie, dat hebben de keurige welbespraakte oplichters uit het financiële circuit ons toch wel laten zien dacht ik.

Maar ik ga er al weer veeeels te ver op door, snel terug naar mijn tweede kerstdag pannen ...
Afbeelding
Plips

12 jan 2016, 11:39

Ik zit ook op een Duits forum (Citroën) en dat is ook een PH-BB forum, net als het onze hier.
Daar kun je op je persoonlijke pagina invoeren of je als "Du" of "Sie" aangesproken wilt worden, klassiek Duits natuurlijk gezien het feit dat ze daar nogal gek zijn op rangen/standen en de daarbij behorende titulatuur.
Dat lijkt me hier wel wat overdreven, maar ondergetekende is niet helemaal gespeend gebleven van enige etiquette, dus spreek je iemand die je nog niet kent uiteraard niet aan met "Hey".
Uit de verdere correspondentie kun je dan wel opmaken of tutoyeren gepast is...

Maar dat zijn mijn vijf eurocenten.
Laatst gewijzigd door Plips op 12 jan 2016, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Hier stond "vroeger" een hele opsomming apparatuur, helaas kunnen er maar 255 tekens...
gromsound
Contacteer:

12 jan 2016, 12:18

kijk - als een goede persoonlijke kennis van mij me direct antwoordt dan past dat Hey nog wel:

viewtopic.php?f=11&t=8063#p146866

maar zomaar uit de lucht vallend van een nieuwe poster dan zie ik toch onbewust zon omgekeerdpetjespubertje voor me staan :? "een beetje rrressspekkkttt mannn'' roepen ze dan - vergetend dat je dat eerst mag verdienen. ouderwets? nee, (nog) netjes opgevoed.

maar we moeten er maar aan wennen zei ik al, het is blijkbaar standaard aan het worden op t net.
lijdt aan AMHD - alles moet het doen
Plaats reactie