MFB 532

Stort je hart uit in de MFBfreaks Koffiekorner. Alles mag, en niets moet!

Moderator: Moderators

Spoelemans

19 okt 2007, 22:46

Hallo allemaal,

Een tijdje geleden kocht ik een mooie gebruikte 532 set, enthousiast geworden na de aanschaf van een 541 set. Helaas toch iets te snel toegehapt want na aansluiting bij thuiskomst vond ik de 532 erg mat klinken. Verdorie, heb ik weer. Omdat ik dacht dat de squawkers kapot waren eerst maar eens rondneuzen op internet. Diverse mensen geraadpleegd en uiteindelijk in contact gekomen met een jongeman die al net zo Philips maf is als de meesten van jullie.

Om een lang verhaal kort te maken: van een 532 set die hij over had zijn de eindversterkers naar de mijne overgezet en na vervanging van de elco's en nog wat ander spul (u begrijpt inmiddels dat ik niet al te technisch onderlegd ben) spelen ze inmiddels de sterren van de hemel.
Nog een paar lampjes van Thomas gekocht. Vergis ik me of zijn het gewoon fietslampjes?

Heb dus nu een 532 set over die voor de liefhebber die op zoek is naar onderdelen mogelijk interessant kan zijn. Hoef er niet veel voor te hebben dus mocht je interesse hebben, laat maar weten.

Omdat ik van de week toch in Rotterdam moest zijn vanwege een concert van Rush (waanzinnig goed was dat!) heb ik eens op MP gekeken of er in die buurt nog iets leuks te vinden is. En ja hoor, een 22RH426 setje in bijna nieuwstaat op de kop getikt van een aardige meneer uit Schiedam die zijn zolder opruimde. Geweldig, wat een pracht geluid!

De collectie Philips begint nu al aardige vormen aan te nemen. Maar daar zal ik later in een aparte topic eens op terugkomen.
Plaats reactie