Ook even voorstellen

Stort je hart uit in de MFBfreaks Koffiekorner. Alles mag, en niets moet!

Moderator: Moderators

Josbourne
Contacteer:

15 sep 2007, 20:21

Hallo beste mfbfreaks, dit is mijn eerste post hier dus ik zal me ook maar voorstellen zoals hier gebruikelijk is:)

Ik ben Jos, een 24-jarige student uit Sleeuwijk. Mijn ouders hebben na hun trouwen halverwege de jaren '70 een dot geld overgehad om het pas gekochte huis in te richten. Nadat er zoveel tafeltjes en stoeltjes en andere dingen waren gekocht had mijn moeder even genoeg van het werken en besloten ze om voor de tv te gaan hangen. Mijn ouders zijn van die mensen die eens in de twintig jaar het duurste en beste kopen wat ze kunnen vinden, dus zo gezegd zo gedaan en voor een luttele fl. 3000,- werden een Philips 270 tuner/versterker, 209 platenspeler (401 element), 532 Boxen en een N2520 cassetterecorder aangeschaft die mooi bij de klassieke eikenhouten kast pasten.

In 1983 werd ik geboren, en ik bleek gek te zijn op alles wat muziek maakte en kapot kon. De radio bediende ik al snel, maar waar waren al die knopjes voor? Mijn moeder herinnert zich nog als de dag van gisteren dat ik de 270 naar 10 draaide, om daarna pas het aan/uit knopje te vinden. Zo maakte ik kennis met onze 532 MFB's :D

Toen ik acht was verdwenen deze naar zolder, vanwege de aanschaf van een JVC setje dat wat meer aansluitingen had. Zo moest ik dus iets anders vinden om mee te knutselen, en mijn oog viel op een kapotte lichtdimmer die ik wel even dacht te maken. Zo stond ik dus voor het eerst onder stroom :)

Toen mijn ouders vorige week weer gingen opruimen kwamen de MF'B's weer boven water. Ik heb pas een leuke set bij de kringloop opgepikt, bose 301 serie 2 voor een prikkie, en hoewel ik wist dat bose nou niet jé van het is vond ik het voldoende dat mijn vrienden er van onder de indruk waren. Totdat ik, om ze voor de verkoop te testen, de 532's eventjes aansloot.. Deze worden dus mooi niet verkocht! :D

De 532's hebben wel een eigenaardigheid, maar daarover post ik zometeen wel onder een meer toepasselijk topic.

Tot op het forum!

Groetjes, Jos.
Plaats reactie