philicorda

Stort je hart uit in de MFBfreaks Koffiekorner. Alles mag, en niets moet!

Moderator: Moderators

Thomas
Site Admin
Contacteer:

19 jul 2005, 18:04

En daar zijn de tracks, veel luisterplezier, geniet van de schone klanken van een echte Philicorda :)

Track01
Track02
Track03
Track04
Track05
Track06
Track07
Track08
Track09
Track10
Track11
Track12

Enjoy!
Thomas Baur
webmaster http://www.mfbfreaks.com
De Enige Echte Philips Motional Feedback Website!
mcTommi
Contacteer:

19 jul 2005, 18:42

Heee Thomas.......

Goed werk !!!!!!!!!
Dat had ik niet beter gekund hoor; als ik een moppie speel op dat ding, zonder begeleiding, klinkt het een stuk saaier :?

Overigens; geloof niet dat Tonny Eijck een orgelspeler is/was hoor.....

Stef Meeder en Cor Steijn zijn/waren wat dat betreft meer de echte orgelspelers in Nederland. Heb daar wat LP/CD's van.

Die "test"elpees van Philips zijn natuurlijk ook hele leuke dingetjes om te hebben. Op de MFB-meeting kocht ik zo'n leuk plastic pikkuppie van jou. Een paar weken later kocht ik in Frankrijk bij de Emmaüs een test-LP die daarbij hoort....was ik daar even blij mee !

Ook heb ik een paar andere testelpees van Philips in de verzameling. Alleen al vanwege de hoezen met foto's uit die tijd, zijn die helemaal de moeite waard.

Groeten,
Tom.

P.S. Zal die MP3's even allemaal downloaden....en vervolgens op zoek naar die LP natuurlijk ;-)
Kom maar binnen, Swieb, dan veeg ik even wat kofferbandrecorders en platenspelers aan de kant. Kopje koffie ? (vrij naar Malle Pietje RIP)
mcTommi
Contacteer:

19 jul 2005, 18:49

Bij de weg; van welke datum is die elpee ??

Heb even een paar tracks zitten beluisteren en ik heb zo het idee dat het een transistor-Philicorda betreft.

Die buizenbak van mij lijkt me lekkerder te klinken.......wat warmer. Of zou het aan de mixage in de studio liggen ?

Groeten,
Tom.
Kom maar binnen, Swieb, dan veeg ik even wat kofferbandrecorders en platenspelers aan de kant. Kopje koffie ? (vrij naar Malle Pietje RIP)
Thomas
Site Admin
Contacteer:

19 jul 2005, 19:19

Hoi Tom,

Helaas vind ik nergens op de hoes een jaartal terug, maar als ik het model Philicorda op de hoes bekijk, dan denk ik inderdaad ook dat het om een transistormodel gaat. Die schitterende buizenbak van jou is werkelijk een stuk groter en imposanter!
De kwaliteit van de opname van deze LP vind ik bijzonder slecht, er zit totaal geen dynamiek of niets in. Wel jammer. Ik ben heel benieuwd naar jouw buizengeluid :) Misschien meesten we eens een Philicorda Revival band opzetten ofzo?

Grt!
Thomas Baur
mcTommi
Contacteer:

19 jul 2005, 19:42

Moet je me even uitleggen hoe ik een MP3 kan maken van een op band of cassette opgenomen Philcorda-pingeltje. Is me nu wel duidelijk dat je met een DIN-kabeltje, de Philicorda aan kan sluiten op je versterker, dus DAT is geen probleem.

Ik loop wat achter op dat gebied, ja JIJ weet hoe OUD ik ben ;-)
Vele jaren geleden wist ik wel hoe je van een CD en Wav-file kan maken en dan een MP3, maar vond dat toen al niet erg boeiend, ben het dus glad vergeten.

Groeten,
Tom.
Laurens

19 jul 2005, 19:44

hihi wat een geinig geluid
het heeft wel iets weg van het gezoem van een mug...
voor wie zelf eens een orgeltje in elkaar wil bakken: klavier met schakelaars, neon indicatie lampje, 10n condensatortje, een stel trimpotjes en een 90v voeding... 5 minuten op stand 5 in de oven en je bent klaar!
ik zoek nog een klein klaviertje (met schakelaars, anders heb ik er niks aan) om zelf een orgel inelkaar te zetten... maargoed.
het klinkt echt heel grappig.
overgens, met een stel torren is een heel wat beter orgeltje te maken... het neonlampje geeft een erg ruwe toon (zaagtand).
met een trafootje in de voeding opgenomen kan je de toon moduleren (bijvoorbeeld een 2hz sinus erin mengen, krijg je een leuk effect)
ik zal wel eens een net schema uittekenen.
groeten, Laurens
Thomas
Site Admin
Contacteer:

19 jul 2005, 20:00

Hoi Laurens,

Een equalizer die naar zichzelf terugzingt is ook al leuk hoor ;)

Grt!
Thomas Baur
mcTommi
Contacteer:

19 jul 2005, 20:00

Voor mij praat je spaans; ik ben automonteur......
En dan allen voor auto's van meer dan tien jaar oud.

Groeten,
Tom.
Thomas
Site Admin
Contacteer:

19 jul 2005, 20:02

Hoi Tom,

Ik stel voor dat ik eens met de 4520 naar je toe kom, dan knopen we de zaak aan elkaar en nemen we één en ander op. Vervolgens wat nabewerking, een (philips?) drumboxje er achteraan en voor je het weet ben je Tommi & the McTommi's :D
Thomas Baur
mcTommi
Contacteer:

19 jul 2005, 20:03

Laurens schreef:hihi wat een geinig geluid
ik zoek nog een klein klaviertje (met schakelaars, anders heb ik er niks aan) om zelf een orgel inelkaar te zetten... maargoed.
groeten, Laurens
Ik heb nog wel een -door honden aangefreten- Solina kinderorgeltje staan.
Kan je daar wat mee ??
Heb het gered van de vullensbelt.

Groeten,
Tom.
gromsound
Contacteer:

22 jul 2005, 08:01

Thomas schreef:en voor je het weet ben je Tommi & the McTommi's :D
O tof, dan pak ik mijn Casio VL1 uit de la en zwaai er weer rondjes mee boven mijn hoofd (no budget phaser!). Hilarisch.

Wie vroeg er naar het wagenpark van McTommi? Hij heeft er een hele website mee gevuld hoor... een hele meubelhal ook overigens ;-)
Laurens

22 jul 2005, 08:46

mcTommi schreef:
Laurens schreef:hihi wat een geinig geluid
groeten, Laurens
Ik heb nog wel een -door honden aangefreten- Solina kinderorgeltje staan.
Kan je daar wat mee ??
Heb het gered van de vullensbelt.

Groeten,
Tom.
hmmz, een compleet orgeltje lijkt mij nogal onhandig (het staat hier helemaal vol)
en door honden aangevreten... hoe erg? en waar ligt oud tonge in de buurt?
nog iets: ik ben tot volgende week vrijdag op vakantie dus vraag je maar niet af waarom je geen mail krijgt of geen berichtje op het forum krijgt :wink:
gromsound
Contacteer:

10 aug 2005, 07:48

Zoonpanda schreef:Philips heeft ook een mini synthesizer gemaakt de PMC-100.Die heb ik overigens ook.Zal deze week wel een foto maken ervan
He, ik heb hier een kleurenfolder (4 pagina's) over dat ding. Wil ik wel scannen voor op de site als het meer mensen interesseert. Thomas hoe doen we dat?

Andre.
mcTommi
Contacteer:

10 aug 2005, 18:45

tadaaa....

Afbeelding

foto gejat hoor, heb er zelf geen :-(
Laatst gewijzigd door mcTommi op 11 aug 2005, 00:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Zoonpanda

10 aug 2005, 22:57

Hallo allemaal,

Meuhh...Stom vergeten om een foto te maken van die PMC100.
Wel vond ik een folder van de Philicorda orgels in allemaal verschillende uitvoeringen.2 klaviers half en volledig pedaal met en zonder cassetterecorder, en de enkel klaviers uitvoering.Als er intresse is op het forum door Thomas of anderen kan ik proberen om het in te scannen.Het is zo'n 8 bladzijden in kleur.

OOk vond ik een ritme singletje voor bij een enkel klaviers Philicorda op 45 toeren.Leuk!!!!

Groetjes,

Marco en Anneke
2xMFB544 - 2XMFB541 - 2xMFB585 - 1xAH170 - 1xAH270 - FA950 - DCC900 - DCC600 - DCC450 - DCC300 - CD104 - CD150 - CD207 - VR1500 - GA943&944 Philips passive speakers waarvan een set zelfbouw met bombardon en AD9710 en een paartje met alinco woofers.
Plaats reactie