Zolderkamer in 1976...

Stort je hart uit in de MFBfreaks Koffiekorner. Alles mag, en niets moet!

Moderator: Moderators

Raicho
Contacteer:

01 jan 2012, 13:15

Bruis,

Da's minder leuk nieuws. In ieder geval héél veel sterkte gewenst in deze vervelende situatie.

Hou je taai!

Mark V.
Thomas
Site Admin
Contacteer:

01 jan 2012, 15:45

Dag Bruis,

Bah, wat een vervelend nieuws is dat! Ik hoop dat het toch allemaal nog goedkomt met je vader. Heel veel sterkte voor jullie allemaal in deze moeilijke tijden.
Thomas Baur
webmaster http://www.mfbfreaks.com
De Enige Echte Philips Motional Feedback Website!
gromsound
Contacteer:

01 jan 2012, 16:29

Kameraad Bruis, ik weet hoe het voelt - been there (2x) - en sluit me aan bij de woorden van de Bovenmeester. Je weet waar je vrienden zitten! Sterkte in het proces en graag weer tot ziens.

(Piet ik hoop toch ten zeerste dat je dat voornemen van laatste post nog eens wilt heroverwegen want daar zou je veel trouwe volgers verdriet mee doen... said it before: je bent uiteraard je eigen baas maar toch... zou erg spijtig zijn).
lijdt aan AMHD - alles moet het doen
Piet

01 jan 2012, 19:28

Dag André,

Ik heb inderdaad het voornemen me terug te trekken uit het forum. Dat hoeft niet hals over kop. Ik heb nog wat tijd nodig om dit te laten uitkristalliseren en geen overhaaste stappen te doen. Moet ook nog met Thomas praten. Weet je, ik heb me altijd heel thuis gevoeld op dit forum, als een vis in het water, maar wellicht kun je begrijpen dat de lol er een beetje af is. Laat me maar even, ik kom er nog op terug. Beste groeten Piet. En nog de beste wensen voor 2012.
Bruis

01 jan 2012, 22:39

Beste meelevers, hartelijk dank daar voor! 8) Even een kleine update. 2012 heeft m'n vader gehaald en naar omstandigheden gaat het nu redelijk. Niets meer dan dat. Hij kreeg donderdag zijn tweede hartinfarct binnen enkele maanden en zijn situatie was heel slecht, zeker bezien zijn leeftijd van bijna 90. Veel vocht achter de longen deed hem naar adem snakken. Ernstiger dan bij eerdere inzinkingen. Maar dankzij de IC, de firma's Dräger en Hoekloos en zijn eigen wil tot leven is hij nu weer van de zuurstof af mede ook doordat veel vocht werd verdreven. Hij blijft me na zijn meerdere en diepe inzinkingen verbazen. Wat zijn perspectief is daar denk ik nog maar even niet aan. Hoe dan ook we zullen ons nog nadrukkelijker moeten gaan bemoeien met m'n ouders. That's life! Nogmaals dank voor jullie reacties! 8)
Dat Philipsgeluid uit de seventies... De latere Akai, Revox en JVC wisten mij niet zo te bekoren als de oude Philipsen die nu weer mijn luidsprekers aansturen! Maar... Bose rules, again! Nog mooier man!!
piet2401

01 jan 2012, 23:48

Bruis het leven is soms keihard, maar soms kan het je ook veel voldoening geven.
Geniet van de mooie momenten die je vast nog wel met je vader zult hebben.
Heel veel sterkte, eens zal het afscheid komen dat is een ongeschreven wet.
Maak er nog even wat moois van, tijd kan soms ook heel kort zijn, geniet van de mooie momenten hoe klein ze ook mogen zijn.
bas philips

01 jan 2012, 23:52

Dit soort dingen is niet mijn sterke kant om daarover iets te zeggen , daarom reageer ik nu pas omdat zoals piet2401 schrijft ik het ook zo zou willen verwoorden hoe ik erover denk .
sterkte.

Bruis het leven is soms keihard, maar soms kan het je ook veel voldoening geven.
Geniet van de mooie momenten die je vast nog wel met je vader zult hebben.
Heel veel sterkte, eens zal het afscheid komen dat is een ongeschreven wet.
Maak er nog even wat moois van, tijd kan soms ook heel kort zijn, geniet van de mooie momenten hoe klein ze ook mogen zijn.
AD1256/m8 :D
80 liter bassreflex :dance:
geen filter :clap:
JohanD

02 jan 2012, 00:00

Beste Bruis, het is niet iedereen gegeven de respectabele leeftijd van bijna 90 jaar te halen. Maar of iemand nu 50 of 90 is, het doet pijn om iemand te moeten missen of, misschien nog meer, om iemand te zien lijden. Ik hoop voor jou en je familie dat je vader nog wat langer in redelijke gezondheid in jullie midden mag zijn. Nogmaals veel sterke.
leuk spul uit de 60's 70's en 80's
Luidsprekers Refoamen
sgsdebruijn
Contacteer:

02 jan 2012, 19:08

Sterkte ermee, geniet van je vader mis de mijne nog dagelijks (o.a. ook om nog over de oude Philips spullen te kunnen praten).
Philips 22AH/RH... ik stop ermee
Will
Contacteer:

03 jan 2012, 20:47

Nou Bruis, dat is zware kost.
Gelukkig is er wat verbetering lees ik in je laatste bericht, maar de gezondheid van een mens met die leeftijd is heel erg broos. Bij mijn vader heb ik dat ook gezien.

Veel sterkte ermee.
Een verzamelaar ziet niet wat hij al heeft, hij ziet alleen wat hij nog mist.
tismarnix

04 jan 2012, 17:19

Bruis,

Veel sterkte.

Marnix
Grote MFB's zijn goed, maar GROOT (half-) passief doet er niets voor onder (op de kastgrootte na :wink: )
JoopB

04 jan 2012, 18:06

Hallo Bruis,

Ook van mij heel veel sterkte gewenst in deze tijd.

Joop
Bruis

07 jan 2012, 11:09

Allen nogmaals mij oprechte dank voor jullie ondersteunende woorden. 8) Mijn vader zit weer in zijn geliefde stoel en overziet vanuit die positie weer de Hoogeveensevaart. Daarin stroomt nu het overtollige Drentse water richting IJsselmeer. Bij ons is voor zolang het duurt de crisis bezworen.
Dat Philipsgeluid uit de seventies... De latere Akai, Revox en JVC wisten mij niet zo te bekoren als de oude Philipsen die nu weer mijn luidsprekers aansturen! Maar... Bose rules, again! Nog mooier man!!
Bruis

07 jan 2012, 11:26

Deze zolderkamer kent ook veel lezers die het spoorwegwezen een warm hart toedragen. Wat mij nog helder voor de geest staat was de enorme treinramp bij Harmelen. Dat is nu -alweer- vijftig jaar (halve eeuw :shock: ) geleden. Ik was toen nog maar net acht jaar. Dit is me toch bij gebleven omdat ik toen al veel bij het station in Hardenberg te vinden was om treinen te bekijken. De treininteresse was toen al aan het ontsluimeren, mede ook, denk ik, door de HO-treintjes die mijn vader op onze zolder aan het rijden had. Hij was daar veel mee bezig, net als met radio's en elektronica. Ikzelf heb dat uiteindelijk allemaal niet zo gehad, maar heb wel veel over stations geschreven. Was de spoorinteresse er niet geweest dan was dat nooit gelukt.
De ramp bij Harmelen was een vreselijke, ongekend in het twintigste eeuwige Nederland op de WO-2 na. Morgenavond (8 januari) Nederland 2 om 18.55 uur is er een documentaire over deze treinramp. Het lijkt mij de moeite waard van het kijken.

http://www.omroepmax.nl/harmelen
Bijlagen
35060805.jpeg
35060805.jpeg (14.85 KiB) 3015 keer bekeken
gromsound
Contacteer:

07 jan 2012, 13:07

Ja dat was destijds de aanleiding om nederland te voorzien van ATB ofwel automatieke zelfnoodremming op bijna alle lijnen...

Ik heb uit de overlevering dat mijn pa precies 1 trein eerder zat, mijn moeder was hevig overstuur toen de ramp via de radio bekend werd gemaakt en het was destijds nog niet zo simpel om ''effe naar huis te bellen''. Pas eind die dag kreeg ze via de buren (die wel telefoon hadden) het verlossende bericht.... close call, ik ben van net na die tijd....

De docu zal wel nieuw zijn, ik herinner me uit de seventies de docuserie ''de tijd stond even stil'' daar zat het ook een keer in. Je wordt er koud van als je dat ziet.
lijdt aan AMHD - alles moet het doen
Plaats reactie