Zolderkamer in 1976...

Stort je hart uit in de MFBfreaks Koffiekorner. Alles mag, en niets moet!

Moderator: Moderators

Thomas
Site Admin
Contacteer:

04 apr 2009, 09:57

Haha, mijn wekker ging om half 10 :) Even de boel een beetje aan kant maken want vandaag krijgen we hooggeëerd bezoek: mijnheer Bruis komt naar Smeermaas! Eens zorgen dat we de goede man ook aan de MFB's krijgen en zijn gerepareerde 720 weer teruggeven (en een nieuwe in ontvangst nemen die ook stuk is)...
Thomas Baur
webmaster http://www.mfbfreaks.com
De Enige Echte Philips Motional Feedback Website!
laatkomertje

04 apr 2009, 10:05

Thomas,

ik wens jullie een plezierige dag met z'n allen,carpe diem :idea: 8) :wink: .
Remco

04 apr 2009, 11:32

Een fijne dag heren.

@bruis hier ligt je Philipsmanual nog van de CD202. Deze ga ik je binnekort weer terug
sturen. De CD202 wordt waarschijnlijk verkocht.
Philips jaren 70&80 is klasse spul!
mcTommi
Contacteer:

04 apr 2009, 22:58

Het wachten is op de foto's........Bruis goes Smeermaas !!!
Kom maar binnen, Swieb, dan veeg ik even wat kofferbandrecorders en platenspelers aan de kant. Kopje koffie ? (vrij naar Malle Pietje RIP)
Thomas
Site Admin
Contacteer:

04 apr 2009, 23:08

Ha mannen,

Nou, foto's zijn er helaas niet gemaakt vandaag. Achteraf misschien wel jammer maar ja, we waren ook zo enthousiast aan de klep :) Tussen de koffie en koek door nog wat MFB geluisterd en ons aardig geamuseerd. In elk geval heeft Bruis een rondleiding gehad door Villa Smeerkaas alias het MFB pakhuis en heeft de term "stapelen" een nieuwe betekenis gekregen :) . Verder had hij twee kapotte apparaten meegebracht en een werkende 720 mee naar huis, die twee kapotte zijn al bijna weer gerepareerd dus kunnen de volgende keer weer retour naar Steenwijk. Al bij al een gezellige dag die zeker voor herhaling vatbaar is!
Thomas Baur
Bruis

04 apr 2009, 23:43

Precies 4 uur na mijn afscheid van Thomas, Lotte, Smeermaas en Maastricht werd ik weer door het Steenwijker welkomstcomité verwelkomd. 8) Zij hadden een welbestede dag in de Efteling gehad; Smeermaas was weer van een heel ander kaliber. Allereerst was dat de grote gastvrijheid door mij genoten van Thomas en Lotte. En Ik heb oog-in-oog gestaan met heel, heel, heel veel MFB en ook Philipsen die ik tot nu toe nog niet in het echt had aanschouwd. Werkelijk wat een bulten heeft Thomas hoog opgetast staan. :oops: Zelfs had hij nog een dezelfde pick-up die mijn ouders in 1964 gekocht hebben. En dan die mooie 4520-tapedeks (ja met s). Prachtig! En dan ook dat andere monster tapedeck (sorry nummer vergeten). Op de rand zijn bed gezeten geluisterd naar de 209 pick-up. Toch wel een hebbeding voor iedere Philipsfreak. En dan die goudgekleurde pick-upelementen! :roll: En er is natuurlijk geluisterd naar die onvolprezen etterboxjes. :mrgreen: Niks mis mee. Mooi spul. (En dat schrijft een overtuigde Bose passieveling. :mrgreen: ) Inderdaad heb ik iets minder goede 720 omgewisseld voor een goede 720 . Ook een Scandyna-receiver is in België achtergebleven. Meer kon ik niet meenemen, op een doosje Steenwijker Moppen na. :P Dat wordt/was in Smeermaas smullen! We hebben natuurlijk nogal wat ideeën en sugesties uitgewisseld. Zo zal er voor de smulpapen onder ons een receptenrubriek komen. 8)
Ach en zo vloog de dag toch nog weer snel om. Het was dat Lotte de klok in de gaten hield, want anders was ik nu nog onderweg geweest. Zij heeft haar tijd vanmiddag wel goed in Maastricht besteed en kwam met mooie kleding thuis. Heeeel herkenbaar! :P De 720 staat al weer in de garage te spelen. 8) Het is nu tijd voor een koolhydratenneutraal biertje. Een goede afsluiting van een leuke dag. :D Lotte en Thomas: een leuk stel! Dank jullie wel. :wink:
Dat Philipsgeluid uit de seventies... De latere Akai, Revox en JVC wisten mij niet zo te bekoren als de oude Philipsen die nu weer mijn luidsprekers aansturen! Maar... Bose rules, again! Nog mooier man!!
Thomas
Site Admin
Contacteer:

05 apr 2009, 09:45

Goed te horen dat huize Bruis weer compleet thuis is. Het was inderdaad een erg leuke dag en het idee van de receptenrubriek ontstond spontaan tijdens het avondeten. Misschien leuk voor de koffiekorner?

Verder is de Scandyna receiver al bijna weer gemaakt; de ellende was beperkt tot een kapotte zekering en vier doorgefikte lampjes. Mooi apparaat trouwens, fotootje volgt! Ook de 720 is waarschijnlijk snel te redden, hier zorgt waarschijnlijk een rotte voedingselko voor een vervelende brom. Komt helemaal goed, Bruis! Enneh, die moppen, nog niet aan geweest... :wink:
Thomas Baur
Bruis

05 apr 2009, 20:23

Vanavond een hele tijd naar de 720 geluisterd. Goed werk Thomas! Stan Kenton live in London (1972; wat een beautyopname) via de platenspeler en nu James last live in London (2007) vanaf cd. Heerlijke klanken. Lekker geluid. 8) :D
Bijlagen
Prachtige opname...
Prachtige opname...
Dat Philipsgeluid uit de seventies... De latere Akai, Revox en JVC wisten mij niet zo te bekoren als de oude Philipsen die nu weer mijn luidsprekers aansturen! Maar... Bose rules, again! Nog mooier man!!
Bruis

12 apr 2009, 21:51

Weer een kwis... :twisted:
Eerste aanwijzing: 1978 :?: :!: :wink:
Bijlagen
Kwis.jpg
Kwis.jpg (36.57 KiB) 1983 keer bekeken
mcTommi
Contacteer:

12 apr 2009, 22:03

Wickey de Viking ! Oftewel.....Wikkidevikki ;-)
Kom maar binnen, Swieb, dan veeg ik even wat kofferbandrecorders en platenspelers aan de kant. Kopje koffie ? (vrij naar Malle Pietje RIP)
Bruis

13 apr 2009, 07:51

Het schiet ook al weer niet op. Zijn jullie nou hififreaks? :twisted: :mrgreen:
Bijlagen
kwis 4.jpg
Laurens

13 apr 2009, 09:37

B&O?
Forum voor zendamateurs, met het accent op zelfbouw: http://hamforum.nl/" target="_blank
mcTommi
Contacteer:

13 apr 2009, 12:12

Zo'n afstemschaal met ledjes hebben een paar Philips combi's ook, maar die zijn zoewart ;-)
Thomas
Site Admin
Contacteer:

13 apr 2009, 16:19

Ik herken het logootje wel; het is een scandinavische fabrikant uiteraard maar ja, hoe heette hij ook alweer... :shock:
Thomas Baur
Plaats reactie