Zolderkamer in 1976...

Stort je hart uit in de MFBfreaks Koffiekorner. Alles mag, en niets moet!

Moderator: Moderators

Jurjen

29 mar 2009, 10:39

Bruis, eindelijk het begin van je Setton set! 8) Mooi zo! Nu maar hopen dat de explosieve transporteurs de boel netjes heel bij je afleveren.
MFB 532
Jurjen

29 mar 2009, 10:42

Gaat voor de rest zijn gangetje wel hier,saai in m'n uppie maar mijn audio apparatuur laat mij gelukkig niet in de steek 8) .
Gewoon rustig de draad weer oppakken. Heb ik ik nu bijna een jaar geleden ook moeten doen helaas. Rustig weer tot jezelf proberen te komen. Beetje extra tijd in de hobby steken. Proberen jezelf niet te druk te maken. En ja dat valt allemaal niet mee, maar je komt er echt wel weer hoor!
MFB 532
laatkomertje

29 mar 2009, 19:26

Tommi,Jurjen,

komt wel weer goed hoor 8) ,luisteren naar hifi heeft een therapeutische werking... :idea: :idea: :idea: 8) 8) 8)
mcTommi
Contacteer:

29 mar 2009, 21:09

Vooral als het uit MFB-boxen komt :-P
Kom maar binnen, Swieb, dan veeg ik even wat kofferbandrecorders en platenspelers aan de kant. Kopje koffie ? (vrij naar Malle Pietje RIP)
Jurjen

29 mar 2009, 23:27

Tommi,Jurjen,

komt wel weer goed hoor 8) ,luisteren naar hifi heeft een therapeutische werking... :idea: :idea: :idea: 8) 8) 8)
Mooi zo! Daar twijfelden we ook eigenlijk niet aan 8)
MFB 532
Bruis

29 mar 2009, 23:49

Bruis, eindelijk het begin van je Setton set! 8) Mooi zo! Nu maar hopen dat de explosieve transporteurs de boel netjes heel bij je afleveren.

Ja Jurjen als het goed gaat dan wordt dit m'n eerste Setton. Een deel van mijn dagtaak is het in ontvangst nemen van goederen. Sommige vervoerders zijn heel netjes; maar andere... breek me de bek niet open. Ik heb een fototoestel in mijn la liggen om dergelijke gevallen vast te leggen. Nu moet ik zeggen TNT doet het nog netjes. Als je bedenkt dat een pakketje vele malen gehandeld wordt, van de ene loopband op de andere terecht komt, enz, enz. Auto in auto uit, auto weer in... uit. :shock: Eerst zien dan geloven. Als we apparatuur verzenden fotograferen we de zending eerst. Wat hebben we een gedoe gehad toen we dat nog niet deden. Heel veel schade aan diepvriezen, koelkasten, veiligheidskasten, stoven, enz. En wie kreeg de schuld? Maar sinds we alles digitaal vastleggen geen schadeclaims meer. En als ik het ontvangst doe dan zie je ze denken, oh jee daar heb je hem weer. En controleren ze de adressering al uit eigener beweging en melden ze eventuele schades. :mrgreen:
Dat Philipsgeluid uit de seventies... De latere Akai, Revox en JVC wisten mij niet zo te bekoren als de oude Philipsen die nu weer mijn luidsprekers aansturen! Maar... Bose rules, again! Nog mooier man!!
laatkomertje

29 mar 2009, 23:53

sinds we alles digitaal vastleggen geen schadeclaims meer. En als ik het ontvangst doe dan zie je ze denken, oh jee daar heb je hem weer. En controleren ze de adressering al uit eigener beweging en melden ze eventuele schades. :mrgreen:
Bruis rules :shock: :lol:
mcTommi
Contacteer:

30 mar 2009, 01:59

Ach ja...zo heb ik een brAun-tic, schuld van mijn vader.....heb een paar leuke goodies hier, vaders bewaart uiteraard tuner en versterker (doen het niet echt lekker meer) en heeft de boxen van dik 35 jaar oud en de platenspeler nog altijd in bedrijf....
En zo heeft hij in zijn verzamelaasrhol nog een NAD-set.....OMG....die lijkt wel nieuw, wat een juweel....heb mijn vaders smaak duidelijk geërfd.
Na een goedkoop uitstapje naar YNOS (ook bewaard in het HOL) een Nakamichi cassettedeck bij pa......na 30 jaar en een paar snaartjes verder ook weer puik :-P
Setton; nooit van gehoord, ik ken het niet, doe eens een boekje open Bruis ;-)
Kom maar binnen, Swieb, dan veeg ik even wat kofferbandrecorders en platenspelers aan de kant. Kopje koffie ? (vrij naar Malle Pietje RIP)
Bruis

30 mar 2009, 06:11

Tom, type maar Setton in bij 'zoek' en er gaat een wereld in de zolderkamer voor je open. :D
Dat Philipsgeluid uit de seventies... De latere Akai, Revox en JVC wisten mij niet zo te bekoren als de oude Philipsen die nu weer mijn luidsprekers aansturen! Maar... Bose rules, again! Nog mooier man!!
mcTommi
Contacteer:

30 mar 2009, 11:16

Bwehhhhh, ik heb een PLAT DAK :-(
laatkomertje

30 mar 2009, 11:20

Bwehhhhh, ik heb een PLAT DAK :-(
Tommi,bekijk het positief;je hebt dus je eigen openlucht museum :idea: :idea: :idea: :roll: :lol: .
mcTommi
Contacteer:

30 mar 2009, 11:37

Je bedoelt OP het dak ??? Heel groot GRINTmuseum ;-)
Bruis

31 mar 2009, 20:09

Handig dat fototoestel in de bureaula. Kon ik deze Grundig Satellit 500 klikken. Een collega heeft deze sinds het weekend in zijn bezit. Na een tip van mij dat deze 500 op MP te koop stond, heeft hij een - hoog - bod uitgebracht wat meteen geaccepteerd werd. Het is een zeldzaam aangeboden wereldontvanger van Grundig. Wel bijzonder dus. Stamt uit 1989, niet echt ons seventiestijdperk. Daarin waren dat de radio’s uit de duizendserie. Ook bijzonder gewild bij de liefhebbers, maar nog niet zo zeldzaam.

Deze Grundig blijft niet in Nederland, zelfs niet in Europa. Hij gaat volgende maand mee naar Brazilië. Hij is voor een zwager aldaar gekocht, die er al jaren naar op zoekt. Deze zwager behoort niet tot de onderklasse. De prijs van de radio (150) vormt daar een minimum maandloon.
Bijlagen
Grundig Satellit 500 002 (Large).jpg
Grundig Satallit 500 003 (Large).jpg
laatkomertje

31 mar 2009, 20:13

Nog nooit eerder gezien dit model maar wel typisch 80's met die vierkante toetsen en metalen roosterfront 8) .
Dat die wereldontvangers gewild zijn is mij ook opgevallen,inderdaad de 1000 serie,die komt regelmatig voorbij op mp.
Maar voor die 150 euro had ik liever iets anders gekocht :wink: .
Bruis

04 apr 2009, 05:30

Pffff... de wekker ging om zes. :shock: Het begin van Expeditie Smeermaas. 8) Vanaag in totaal acht uur treinen. :oops: Maar een rondleiding door het MFB-hoofdkwartier zal het gereis ruimschoots goed maken. Krijg ik eindelijk eens Mfb's te horen. Zeer benieuwd. :D
Tot straks Thomas en Lotte.. :wink:
Plaats reactie