Zolderkamer in 1976...

Stort je hart uit in de MFBfreaks Koffiekorner. Alles mag, en niets moet!

Moderator: Moderators

Bruis

21 jan 2007, 20:46

Ik wist vaag dat ik ze ergens moest hebben. Alleen de vraag was waar en of het foto's waren of dia's. Na veel speurwerk (ook wel weer leuk al die oude beelden en herinneringen) gevonden. De zolderkamer van Bruis in 1976 (toen ik net m'n dienstplicht op Tukker airbase er op had zitten) Oorspronkelijker kan niet! Niet alle toestelllen zijn van Philips maar wel veel zoals je ziet. De door mij zo vervloekte 720 en 212 (lees het nog meer eens bij 720 ongeveer pagina 5, nu met foto!), een Akai XD201 met de eerste radio van mijn ouders er onder. De zwartwit televisie was ook een Philips. Toen met een schuifselector bovenop en voor de afstemming de wieltjes. Op twee kartonnen dixanbussen stonden de Whaverdelen. Op de grond nog een cassetterecorder van Philips. Weet z'n nummmer niet maar hij had dat opwippende microfoontje. Leuk ding. Veel in mijn diensttijd gebruikt. Ik heb alle bandjes nog, de recorder niet. Ook de 720, 212 en bandrecorder zijn er niet meer. Wat er nog wel is, is de oude radio. Staat hier nu in de serre te pronken. Wat eigenlijk nog mist is de draagbare radio. Die stond op het moment van de foto op het werk. Was een Sony Captain 55. Vond dit een prachtig apparaat en is er ook nog steeds, alleen ziet er niet meer uit doordat die nog dagelijks wordt gebruikt in de douche.

Veel plezier met dit kijkje in de echte zeventiger jaren....
Bijlagen
Zolderkamer in 1976 2.JPG
Zolderkamer in 1976 2.JPG (54.19 KiB) 27098 keer bekeken
Zolderkamer in 1976 3.JPG
Zolderkamer in 1976 3.JPG (59.47 KiB) 27102 keer bekeken
Zolderkamer in 1976 4.JPG
Zolderkamer in 1976 4.JPG (55.32 KiB) 27102 keer bekeken
Dat Philipsgeluid uit de seventies... De latere Akai, Revox en JVC wisten mij niet zo te bekoren als de oude Philipsen die nu weer mijn luidsprekers aansturen! Maar... Bose rules, again! Nog mooier man!!
Bruis

21 jan 2007, 20:57

Ik heb nog wat foto's...
Bijlagen
Uitzicht vanuit de zolderkamer, met het zicht op de tv- en radioantennes. Harken maar...
Uitzicht vanuit de zolderkamer, met het zicht op de tv- en radioantennes. Harken maar...
Uitzicht zolder.JPG (17.55 KiB) 26734 keer bekeken
De Sony Captain 55. Prachige en zeer goede draagbare radio. Ik zoek er nog eentje...
De Sony Captain 55. Prachige en zeer goede draagbare radio. Ik zoek er nog eentje...
sony captain 55 001.jpg (155.6 KiB) 26889 keer bekeken
Zolderkamer in 1976.JPG
Zolderkamer in 1976.JPG (46.92 KiB) 26871 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Bruis op 04 feb 2007, 17:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Dat Philipsgeluid uit de seventies... De latere Akai, Revox en JVC wisten mij niet zo te bekoren als de oude Philipsen die nu weer mijn luidsprekers aansturen! Maar... Bose rules, again! Nog mooier man!!
Thomas
Site Admin
Contacteer:

21 jan 2007, 22:00

Ha die Bruis,

Wauwie, wat een schitterende foto's! Geweldig om dat allemaal zo te zien, dat is het voordeel van de forumleden die die tijd wél echt zelf hebben meegemaakt :-) Mooi spul hoor, op die kamer van jou. Maareh, zie foto 1 uiterst rechtsboven, dat lettertype en de kleuren meen ik te herkennen... Had jij nou echt een poster van James Last aan de muur hangen?? :P

Grt!
Thomas Baur
webmaster http://www.mfbfreaks.com
De Enige Echte Philips Motional Feedback Website!
Bruis

21 jan 2007, 22:33

Hier is maar één antwoord op: JA! En ik geniet nog steeds van zijn orkest.
Net nog een vidoband bekeken door wijlen mijn schoonmoeder opgenomen. Gewoon heerlijke muziek. En.. kom nou niet met die van de overlastgrap. 100 miljoen platen/cd's verkocht. En jij... :oops:
Je hebt er om gevraagd en zult het krijgen... :lol: :D
Zo je hebt je leermoment weer te pakken. :wink:
Groeten.

trefwoorden: Peter Klemt Bose James Last
Jammer dat bij het verkleinen veel details verloren gaan.
Bijlagen
Vele malen in de zeventiger jaren was hij in Nederland...zoals in Zwolle. Er werd opgetreden in de veemarkthal...
Vele malen in de zeventiger jaren was hij in Nederland...zoals in Zwolle. Er werd opgetreden in de veemarkthal...
James Last in Zwolle 1976.JPG (23.05 KiB) 27003 keer bekeken
Let eens op die Bosezuilen. Alleen Bose was goed genoeg voor deze wereldband...
Let eens op die Bosezuilen. Alleen Bose was goed genoeg voor deze wereldband...
James Last in Zwolle 1976 2.JPG (26.03 KiB) 27024 keer bekeken
Dit is de regelapparatuur tijdens het concert. Let eens op de technicus hoe hij zit.  Deze man Peter Klemt  heeft vanaf 1964 tot ver in de negentiger jaren de platenopnamen van James Last verzorgd. Ook deed hij dit voor Bert Kaempfert en de Beatles in hun
Dit is de regelapparatuur tijdens het concert. Let eens op de technicus hoe hij zit. Deze man Peter Klemt heeft vanaf 1964 tot ver in de negentiger jaren de platenopnamen van James Last verzorgd. Ook deed hij dit voor Bert Kaempfert en de Beatles in hun
James Last in Zwolle 1976 4.JPG (35.92 KiB) 27048 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Bruis op 28 jan 2007, 23:53, 5 keer totaal gewijzigd.
belg

21 jan 2007, 22:45

Wat een geinige foto's! Echter dan dat kan niet... Bedankt om ze de'r op te gooien!

Groeten,
Jan
laatkomertje

22 jan 2007, 00:22

Bruis,

misschien moet je zelf ook eens een gok in de showbiz wagen,bijvoorbeeld met een artiestennaam als:

JAMES BRUIS.......... 8) .

Groet laatkomertje :wink: .
Thomas
Site Admin
Contacteer:

22 jan 2007, 19:32

Ach, weet je...

Ik luisterde vroeger véél naar James Last, het was zo'n beetje mijn eerste kennismaking met muziek, samen met heren als Jarre en Vangelis. Tja, mijn pa hield begin 80's nu eenmaal niet van popmuziek, en ik ook niet :) Er is niks mis met die vent, alleen heeft hij volgens velen een oudbollig imago. Tja, wat wil je, het is inmiddels dertig jaar geleden! Dat zou "retro" moeten heten :)
Ik heb een cassettebandje waarop de "Trompetenecho" staat, die heb ik ontelbare keren gehoord...

Grt!
Thomas Baur
webmaster http://www.mfbfreaks.com
De Enige Echte Philips Motional Feedback Website!
Bruis

27 jan 2007, 01:27

Dag Thomas,

Ik vind dat jij aardig goede analyses kunt maken. Ook in dit geval zit je wel dicht bij de juistheid. De liefhebbers uit de seventies zijn over het algemeen nu gerimpelde en misschien wel dove oudjes. Oudjes die het hun jonkies vroeger soms wel moeilijk hebben gemaakt met hun muziekvoorkeur. Zo te lezen ook in jou geval. Je bent niet de enige, getuige internet. James Last is daar geen bijzonderheid in. Dat geldt eigenlijk voor alle bands en artisten die toen populair waren.
Als ik ze nu wel eens zie optreden dan denk ik ook vaak: tjee wat een oude zakken of wijven. Wat triest. Alleen in mijn twintigerjarentijd waren dat aansprekende artisten. Voorbeeld? Jerney Kaagman. Vroeger een stuk, nu... En Slade moet je als dat nog zou kunnen ook niet zien. Bonny St.Clair zou binnen moeten blijven in plaats van nog steeds buiten te willen spelen. Ook ik ben in de verouderingsspiraal terechtgekomen. Je hebt mij op de bank zien liggen, nou ik lijk er niet meer op. Grijs en een korte kalende look en de groeven zijn ook al doorgedrongen in mijn voorhoofd. Wat niet veranderd is is het gevoel en de herinneringen die deze muziek nog bij je kunnen oproepen. Dreamer van Supertramp. Prachtig in 1975 en ook tot op heden. Mooi stereo en ik weet nog dat ik de single in Groningen heb gekocht. Grijs gedraaid. Koptelefoon op en keihard... "Dreeamer" (rechts) "Dreeamer" (links). Twee jaar geleden was ik weer in dezelfde winkel. Er was weinig veranderd. Alleen er lagen nu cd's en dvd's. Voor mijn dochters een dvd van K3 gekocht.
Dankzij Radio 2 en zenders als Radio 10-gold krijgt de topveertigmuziek uit de oude rocktijd nog volop aandacht. James Last achtige muziek wordt stilgezwegen.
Jouw generatie heeft heel andere muziek(!) en idolen. De entertainmentijd is ook heel anders. Even filosofies: over dertig jaar bevind jij je ook in de hierboven geschetste sitatie! Hoe zal de muziekwereld dan klinken? Wat zal de toekomstige jeugd dan van K3 vinden als ze ze zien optreden? Drie kinderachtige oma's die dan over zichzelf zingen...
En wat denk je van de huidige electronica. Jullie Philipsfreaks zijn toch wel tamelijk uitzonderlijk ten opzichte van het gewone volk. Die taalt niet meer naar de retroapparatuur. Die willen het modernste van het modernste. LCD, telefoontjes, MP3 enz. enz. De oudere jongeren verkopen hun oubollige en/of georven apparatuur massaal!
De moraal van dit verhaal, artisten - en in ons geval electronica - zullen altijd in de vergetelheid raken, alleen niet bij de echte liefhebbers. En wat je vooral moet doen: geniet er van! :D En wat anderen vinden doet er eigenlijk niet echt toe.
Bijlagen
Nog eentje uit de oude doos. Groningen 28 maart 1974. James Last voor het eerst in het echt... Prachtige avond en wat een geluid. Nadien wilde ik alleen nog maar Boseluidsprekers om ook die sound te reproduceren. 't Werden drie-nul-eentjes...
Nog eentje uit de oude doos. Groningen 28 maart 1974. James Last voor het eerst in het echt... Prachtige avond en wat een geluid. Nadien wilde ik alleen nog maar Boseluidsprekers om ook die sound te reproduceren. 't Werden drie-nul-eentjes...
copie 069 verkleind.JPG (33.77 KiB) 26853 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Bruis op 28 jan 2007, 09:23, 1 keer totaal gewijzigd.
laatkomertje

27 jan 2007, 13:45

En wat te denken van de rolling stones.. :?:
Er wordt gezegd:"ze kunnen het nog steeds",maar dan wel met behulp van een zuurstoffles achter het podium........ :?

Verder commentaar overbodig,groet laatkomertje :wink: .
Bruis

28 jan 2007, 17:51

Ik heb nog weer wat kranten kunnen lezen. Het begin van de HiFi-episode...
Bijlagen
Uit het Steenwijker Dagblad van 5 november 1968...
kranten 043.jpg (164.12 KiB) 26765 keer bekeken
kranten 031.jpg (159.89 KiB) 26828 keer bekeken
kranten 029.jpg (159.55 KiB) 26826 keer bekeken
Bruis

28 jan 2007, 18:05

Je blijft na zo'n advertentie zoeken en dan vind je ook nog... Wat een genot, dat Philipsspul...
Hé die bandrecorder ken ik...
Bijlagen
Uit het Steenwijker Dagblad van 5 september 1968..
Uit het Steenwijker Dagblad van 5 september 1968..
kranten 020.jpg (160.43 KiB) 26698 keer bekeken
Uit het Steenwijker Dagblad van 22 augustus 1969...
kranten 015.jpg (165.43 KiB) 26724 keer bekeken
kranten 019.jpg (160.97 KiB) 26738 keer bekeken
Bruis

28 jan 2007, 18:10

En wat een schattige orgeltjes...
Let eens op de prijsverschillen.
Bijlagen
Uit het Steenwijker Dagblad van 29 november 1969...
Uit het Steenwijker Dagblad van 29 november 1969...
kranten 050.jpg (162.34 KiB) 26621 keer bekeken
UIt het Steenwijker Dagblad van 29 november 1969...
UIt het Steenwijker Dagblad van 29 november 1969...
kranten 048.jpg (167.24 KiB) 26635 keer bekeken
UIt het Steenwijker Dagblad van 9 mei 1969...
UIt het Steenwijker Dagblad van 9 mei 1969...
kranten 023.jpg (158.2 KiB) 26665 keer bekeken
Laurens

28 jan 2007, 18:46

...en als je dan kijkt naar die advertentie voor de daf 33.... brr, wat waren die phillicorda's duur :?
Bruis

04 feb 2007, 17:37

Hebben jullie wel eens Daf gereden? Dat is saaiiii rijden! Jeetje voor bejaarden!
Zo'n Simca lijkt me wel wat. Ik denk dat ik eens ga kijken..
Bijlagen
En racen kan die ook...
En racen kan die ook...
kranten 067.jpg (97.64 KiB) 26394 keer bekeken
Wat een auto...
Wat een auto...
kranten 061.jpg (156.63 KiB) 26423 keer bekeken
laatkomertje

05 feb 2007, 00:50

Bruis,

je hebt groot gelijk,geen daf kopen,weet je wel waar daf voor staat :?:

duwen,anders fietsen... :shock: :oops: .........( :wink: )

groet laatkomertje 8) .
Plaats reactie