space-age

Stort je hart uit in de MFBfreaks Koffiekorner. Alles mag, en niets moet!

Moderator: Moderators

laatkomertje

28 jan 2007, 13:43

Hoogtijd om weer eens een philips klassieker te laten zien :!: ,
deze keer mijn perfect spelende philips 6987 stereocenter 8) .

......voor 3 euro gekocht bij de kringloop...... :shock:

Groet laatkomertje. :wink:
gromsound
Contacteer:

28 jan 2007, 15:14

Prachtig ding hoor, zeer stijlvol en gelukkig niet zo zwartsomber als een 953.

Die 6 voor dat typenummer is wel wat onwennig? Kennen we van aristonia varianten (5702) maar hoe moeten we dit rijmen? :?

Hoe klinkt het eigenlijk zo'n ding? Prijs prestatieverhouding is bij voorbaat niet te kloppen, zoveel functies voor 3 euro! Geweldig, hoe lang kunnen we nog ons voordeel doen met het 'welvaarts-afval' (quote van EMMAUS truckzeil) :D
laatkomertje

29 jan 2007, 09:07

Hallo Gromsound :wink: ,

deze klinkt zeer goed,is vergelijkbaar met een philips 752.
Enigste aandachtspunt is een "aardebrom" als hij op phono staat ingeschakeld,moet nog even naar gekeken worden,verder perfekt.
Trouwens,ook wel geinig,die led-verlichting,ze doen het allemaal nog,het doet mij een beetje denken aan knightrider,vooral als je de tuningknop heen en weer beweegt :roll: 8) .

Groet laatkomertje :wink: .
Bruis

18 feb 2007, 00:46

Dag Laatkomertje, hoe is het geworden met je mooie vehikel?
Dat Philipsgeluid uit de seventies... De latere Akai, Revox en JVC wisten mij niet zo te bekoren als de oude Philipsen die nu weer mijn luidsprekers aansturen! Maar... Bose rules, again! Nog mooier man!!
laatkomertje

18 feb 2007, 01:56

Hallo Bruis,

probleem opgelost 8) ,de brom is weg,er bleek in het naaldelement een schuifkontaktje verbogen te zijn,is waarschijnlijk eens iemand te ruig mee geweest :? .

laatkomertje

24 feb 2007, 11:41

Deze teleton CS-401 vertegenwoordigt wat mij betreft voortreffelijk het space-age tijdperk,zeer mooi design 8) ,hij is nog in nieuwstaat,kan zo terug de doos in,is van m'n oom,heb hem even schoongemaakt en gesmeerd.
Er kunnen ook quadrofonische platen mee gedraaid worden.

Groeten laatkomertje :wink: .
Thomas
Site Admin
Contacteer:

24 feb 2007, 23:16

Wauwie! Dat is alweer zo'n mooie duitse creatie, daaro. Waar ik wel benieuwd naar ben, wat zit daar eigenlijk voor element onder dan? Had Teleton eigen elementen of zit er iets onder van AT of Shure of weet ik veel wie? Schitterende machine hoor, petje af :D

Grt!
Thomas Baur
webmaster http://www.mfbfreaks.com
De Enige Echte Philips Motional Feedback Website!
Laurens

24 feb 2007, 23:24

in mijn audiofolders staat dat teleton een onderdeel van mitsubishi was. kzal eens advertentie opzoeken waar het bijstaat.
laatkomertje

25 feb 2007, 00:04

Thomas,

inderdaad,het is een prachtig exemplaar 8) ,mooi design,en nog in nieuwstaat,mijn oom is er altijd zeer zuinig op geweest :wink: .
Wat betreft het element;er heeft altijd een "DST 17" element op gezeten,ongeveer 2 jaar geleden is deze vervangen door een nieuwe DST 17,zal waarschijnlijk origineel zijn voor dit model :wink: .

Laurens,

het zou best kunnen kloppen dat teleton onderdeel is van mitsubishi is,ik heb mijn eigen teleton TFS60 receiver eens laten beoordelen door Thom,hij kon mij vertellen dat het binnenwerk voornamelijk uit japanse onderdelen is opgebouwd,maar wel op redelijk degelijke wijze.
Maar of het nou een A of B merk is,wat maakt het uit,deze machine is 35 jaar oud,speelt probleemloos en klinkt zeer goed,wat mij betreft is hij zijn geld wel waard geweest 8) .

Thomas
Site Admin
Contacteer:

25 feb 2007, 12:45

Wat mij vooral opvalt is dat de bedieningselementen allemaal in het Engels zijn benoemd, niet in het Duits. De enige duitstalige tekst zie ik op de foto van de achterkant. Teleton had een internationaal oogpunt volgens mij...
Thomas Baur
laatkomertje

25 feb 2007, 15:30

Thomas,

ik denk dat je wel gelijk hebt,zoals Laurens al zei;teleton is onderdeel van mitsubishi,ik denk dat je teleton net zoals bijvoorbeeld kenwood of yamaha als "handelsmerk" kunt beschouwen.
Maar het "rare" aan teleton is dat de onderdelen hoofdzakelijk japans zijn,maar de klank redelijk "duits",dat geldt ook voor mijn eigen teleton TFS60- receiver :? .

Conclusie:een duits klinkende teleton met japanse ingrediënten,en een vleugje internationale allure... :roll: 8) .

Hier nog een laatste blik op de teleton CS-401,bij deze foto komen de rondingen op het apparaat mooi naar voren.

Thomas
Site Admin
Contacteer:

25 feb 2007, 17:02

Ik vind het design van deze duitse apparatuur inderdaad geweldig, het is ook typisch kenmerkend voor die tijd; Grundig kon dat ook zo mooi. Wat betreft de internationale allure; ook de Philips x09 mini-set uit 1979 heeft dat; onderop staan stickertjes met "made in Japan" maar is wel gewoon in Nederland ontworpen. Ik denk dat dit het begintijdperk is van de aziatische massaproductie; de volgende stap was helaas een afgang toen het allemaal uit Japan kwam en weinig of geen vaderlandse kwaliteit meer droeg. Laatkomertje, het is een plaatje hoor!
Thomas Baur
laatkomertje

25 feb 2007, 17:47

Thomas,

hier nog enkele foto's van mijn grundig R30 en de teleton TFS60 8) .
Enigste wat je bij de teleton niet ziet branden is het stereolampje links van de schaal,er zat geen antenne aangesloten,maar doet het wel.

Thomas
Site Admin
Contacteer:

25 feb 2007, 20:11

Jaaaaa.... dat is toch waanzinnig mooi om te zien? Die Grundig is een waar kunstwerk, ook die Glow in the Dark foto is érrug artistiek! De verlichte schaalwijzer spant helemaal de kroon, dat hebben ze mooi gemaakt!Het wordt ondertussen bij jou ook al een aardig museumpje in huis, of niet?

Grt!
Thomas Baur
laatkomertje

26 feb 2007, 00:37

Thomas,

een museum is het nog niet,maar in ieder geval keuze genoeg 8) .
Hier nog enkele foto's van mijn pioneer FX330 uit 1970,als contrast tegenover de teleton en de grundig,compleet anders en heel eenvoudig,maar toch ook wel mooi om te zien vind ik zelf.

Plaats reactie