space-age

Stort je hart uit in de MFBfreaks Koffiekorner. Alles mag, en niets moet!

Moderator: Moderators

movieman

11 nov 2008, 13:02

Hoi,

Ik weet dat ASWO heel veel beeldbuizen op voorraad heeft voor vriendelijke prijzen dus we kunnen nog wel eventjes vooruit... :mrgreen:

Philips heeft geen plasma's meer, is alleen oud spul wat je nog in de winkels krijgt, een 42" kost thans rond de 600 euro. MAAR als je een GOEDE wilt van Panasonic of Pioneer dan kun je ergens bij 2000 euro beginnen te tellen...

Groetjes. ;)
laatkomertje

11 nov 2008, 14:29

Movieman,bedankt voor de tip over de beeldbuizen-voorraad :wink: ,maar daar begin ik niet aan,tegen de tijd dat de buis versleten is zal de rest eromheen ook versleten zijn :idea: .
Zowiezo,als je bedenkt hoe weinig ik eigenlijk nog kijk daar het ding zal hij nog wel 20 jaar meegaan(hoop ik :lol: )
movieman

11 nov 2008, 16:19

...zal hij nog wel 20 jaar meegaan...
En toen zei hij KNAL BOEM PATS... :shock:

Groetjes. ;)
mcTommi
Contacteer:

11 nov 2008, 17:22

...zal hij nog wel 20 jaar meegaan...
En toen zei hij KNAL BOEM PATS... :shock:

Groetjes. ;)
Wie ??? Laatkomertje ????? :-(
Kom maar binnen, Swieb, dan veeg ik even wat kofferbandrecorders en platenspelers aan de kant. Kopje koffie ? (vrij naar Malle Pietje RIP)
laatkomertje

11 nov 2008, 18:16

Alleen als ik bruine bonen heb gehad... :twisted: :lol:
mcTommi
Contacteer:

11 nov 2008, 21:39

Alleen als ik bruine bonen heb gehad... :twisted: :lol:
Menutip;
OlvaritBruinebonenschotel.jpg
OlvaritBruinebonenschotel.jpg (11.4 KiB) 2529 keer bekeken
Burrrrbbbbbbb :-)
Kom maar binnen, Swieb, dan veeg ik even wat kofferbandrecorders en platenspelers aan de kant. Kopje koffie ? (vrij naar Malle Pietje RIP)
Bruis

11 nov 2008, 22:07

Wat is hier al weer wat afgescheven over de lampen van Laatkomertje. Nou voor iemand als Laatkomertje die de seventies een warm hart toedraagt, is het mooi scoren geweest. 8) Ik zou er wel een keuze uit kunnen maken. Voor Laatkomertje geen Ikeaspul die je bijna in elke interieur tegenkomt, bij Laatkomertje ook geen witte structuurwanden (daar kun je zo moeilijk kinderen achter plakken, maar dit terzijde) die je nu overal ziet. Bij Laatkomertje zul je binnenkort ook niet van die verweg-geproduceerde-en-bij-Leenbakker-verkochte-lampen zien branden. Nee Laatkomertje laat zijn eigen smaak prevaleren. En die wijkt wat mij betreft in gunstige zin af van het tegenwoordige Nederlandse doorsnee interieur, met noch smaak nog kraak en een LCD. :evil:
Dat Philipsgeluid uit de seventies... De latere Akai, Revox en JVC wisten mij niet zo te bekoren als de oude Philipsen die nu weer mijn luidsprekers aansturen! Maar... Bose rules, again! Nog mooier man!!
laatkomertje

11 nov 2008, 22:21

Wat is hier al weer wat afgescheven over de lampen van Laatkomertje. Nou voor iemand als Laatkomertje die de seventies een warm hart toedraagt, is het mooi scoren geweest. 8) Ik zou er wel een keuze uit kunnen maken. Voor Laatkomertje geen Ikeaspul die je bijna in elke interieur tegenkomt, bij Laatkomertje ook geen witte structuurwanden (daar kun je zo moeilijk kinderen achter plakken, maar dit terzijde) die je nu overal ziet. Bij Laatkomertje zul je binnenkort ook niet van die verweg-geproduceerde-en-bij-Leenbakker-verkochte-lampen zien branden. Nee Laatkomertje laat zijn eigen smaak prevaleren. En die wijkt wat mij betreft in gunstige zin af van het tegenwoordige Nederlandse doorsnee interieur, met noch smaak nog kraak en een LCD. :evil:
Bruis;

het hangt er ook vanaf waar je die witte muren mee combineert,en de stand van de woning ten opzichte van de zon en de omgeving.
In mijn geval heb ik nu ook witte muren,geen structuur,is me net een beetje te druk,maar ik heb een vrij "donkere" woning,dan wordt het lastig om met kleuren aan de haal te gaan,de kans dat het een duister hok wordt is dan wel groot :idea: .
Maar ik begrijp wel wat je bedoelt :wink: ,de massa doet meestal wat de ander ook doet,of wat je in de woonprogramma's op tv ziet,want dat is de mode...mijn denkwijze,hoe eigenwijs die ook mag zijn is:mode = wat jezelf mooi vind,niet wat volgens een ander mooi is :idea: 8) .
mcTommi
Contacteer:

12 nov 2008, 01:33

Bij "ouwe lampen" denk ik gelijk aan een mooie buizen radio/versterker....

maar toch echt niet aan dit (tja hoe zal ik het noemen?)... spul.

Maar ieder zijn smaak natuurlijk!
Ja inderdaad, ieder zijn smaak..... op het gebied van verlichting ben ik juist heel erg vooruitstrevend, vermoedelijk veroorzaakt door de "RAAK" verlichting en zo die mijn vader in de seventies placht aan te schaffen. Inmiddels is een groot deel van de seventies collectie van onze familie bij Gromsound te bewonderen, hahaha.
Mijn meest geliefde lamp is een zestal hallogeenlampies bevattend geheel op geborsteld metaal, voor veel geld de Iekeejaaa uitgesjouwd, die kan je met je vingers aan en uit zetten en ook dimmen. NEEEEEEEEEEEEEE, niet met een knopske, gewoon door handoplegging :P Dan voel ik me gelijk Jomanda ;-)

Maar maakt jullie niet druk, mijn keuken(s) en fornuiz(en) blijven geheel instijl en dateren gemiddeld uit de sixties ! Zie photo....
IMG_2691.jpg
IMG_2691.jpg (23.86 KiB) 2484 keer bekeken
Tja ik heb ook structuurfrummels op de wand.....behang mot ik niet, nooit gehad. En om gipsplaten op echte muren te laten lijken heb ik kwartscoating gebruikt, haalt je knokkels zo lekker open bij een aanvaring met de muur ! Tapijt op de vloer moet ik ook niet, stofnest, niet schoon te krijgen, haha :P
Laatst gewijzigd door mcTommi op 12 nov 2008, 01:40, 1 keer totaal gewijzigd.
mcTommi
Contacteer:

12 nov 2008, 01:39

Hé Laatkomer, nu nog witte meubelplaat meubelen met oranje of bruine knoppen en achterwanden, die meubelfabriek Oisterwijk kast is niet in stijl met je nieuwe lampencollectie hoor !

Wij hadden e.e.a. in de familie maar dat heeft de jaren niet overleefd..... beetje Leen Bakker cq Kwantum Hallen kwaliteit........
Mijn oma heeft me ooit gedwongen de grote ronde oranje knoppen matzwart te spuiten, tja, het was uit de mode in de eighties :-(
De hardboard achterwanden bleven oranje, was teveel gedoe die te demonteren en te spuiten, sorry oma ;-)
laatkomertje

12 nov 2008, 07:56

Tommi,

die witte meubelplaat gevallen komen er bij mij niet in :shock: ,niet dat ik ze lelijk vind maar heb al een idee hoe het worden gaat hierzo,komt waarschijnlijk niet eens een kast te staan.
de boekhouding verdwijnt naar de slaapkamer en in de woonkamer komen wandplanken te hangen.
Ik weet het,klinkt heel sober maar als het zover is(duurt nog wel even)dan zul je zien dat het goed komt :wink: .
Die donkere wandkast (weet even niet het merk maar is geen Oisterwijk)gaat dus uit de huiskamer weg,heb de kast destijds als tijdelijke oplossing van mp gehaald wegens opberg ruimtegebrek,vind hem zelf te groot en te donker,verder wel in goede staat.
Misschien dat m'n ex (ja die woont hier nog steeds) hem meeneemt of misschien dat ik hem hier ga hergebruiken op de een of andere manier :idea: .
Halogeen verlichting;kijk eens goed naar de foto met daarop de 3 delige hanglamp Tommi,en waar die aanhangt... :idea: :shock: ...juist :!: ,hallo!-geen verlichting :wink: ,heb ik nu dus ook,5 spots boven de kast en 3 boven de bar.
Ik vind het mooi,maar ben er nu op uitgekeken,het stroomverbruik is voor mij ook reden om ze weg te halen,het schijnt nogal wat stroom te verbruiken in vergelijking met zuinigheidslampen die bij mij dus de entree zullen doen 8) .
Pjotr

12 nov 2008, 14:12

het hangt er ook vanaf waar je die witte muren mee combineert,en de stand van de woning ten opzichte van de zon en de omgeving.
In mijn geval heb ik nu ook witte muren,geen structuur,is me net een beetje te druk,maar ik heb een vrij "donkere" woning,dan wordt het lastig om met kleuren aan de haal te gaan,de kans dat het een duister hok wordt is dan wel groot :idea: .
Maar ik begrijp wel wat je bedoelt :wink: ,de massa doet meestal wat de ander ook doet,of wat je in de woonprogramma's op tv ziet,want dat is de mode...mijn denkwijze,hoe eigenwijs die ook mag zijn is:mode = wat jezelf mooi vind,niet wat volgens een ander mooi is :idea: 8) .
Ik woon dus in zo'n typisch jaren 70 huis, met steenstrips, schroten plafonds en groen/ bruine tegels in de hal, mahonie kleurige deuren, zelfs midden op de dag is het hier nog pikkedonker. Dus afgelopen zaterdag en zondag de MFB's harder gezet, bende PinkFloyd en Kraftwerk klaargelegd en het vieze schroten plafond wit geverfd en de steenstrips ook maar meteen wit gemaakt. Had het plafond eruit kunnen halen en stucen, maar had ik geen zin in. Zelfde geldt voor de steen strips, had ze kunnen verwijderen of er overheen stucen maar had daar ook effe geen zin in, dus maar een paar potten Flexa tegenaan gegooid. En ziedaar, een soort retro look nu alles licht is gemaakt en dat je toch nog kunt zien dat het jaren 70 is. Zelfs die groen /bruine tegels zien er nu heel anders uit, of is de wens hier nu de vader van de gedachte? :D .
Wat nog gedaan moet worden is het aanpassen van een muur waar de vorige eigenaar een soort kiezel tegenaan heeft geplakt, weg met DIE jaren zeventig troep, altijd de handen kapot als je erlangs schuurt :evil: Dus komend weekend de MFB weer wat harder, je wilt het in de hal toch ook goed horen kunnen of niet soms, en weer aan de slag, maar ditmaal toch aan het stucen dan.
De deuren verven doet mijn vrouw dan als ik niet thuis ben, om een of andere reden vind die het niet leuk als ik mijn favoriete cd'tjes op zet, Pink Floyd klinkt toch mooi, hard over de MFB :roll:

Groet
Paul
Philips 551 /651
Aristona 5521 / 5621
Receiver Major Accoustics RS4020
Versterker Music Hall 25.2
Philips Bi Ampli radio
set 532'ers
set 544'ers
set MA Silver RX2
3x 212 TT
Thorens TD145
AKAI GX365D

En ook op twitter.... @lipsiaan
laatkomertje

12 nov 2008, 19:15

Nou nou Pjotr,dat belooft wat :shock: ,
ik verwacht dan ook een uitgebreide fotoreportage van het eindresultaat :!: :lol:
Bruis

12 nov 2008, 23:15

Zeg Paul ik vind dat je ons hier op het forum eerst wel eens had mogen polsen of het vernietigen van een zeventiger jaren interieur wel een goed idee zou zijn. Het is nu net als veel (arme) schilders deden, het overschilderen van een eigen schilderij. Nu weet ik wel dat de gekozen combinaties in de seventies niet echt deugden, zeker niet in deze tijd. Maar ja er is nu wel weer een relikwi uit die tijd verloren gegaan. Maar ach wat zeur ik. In de zeventiger jaren is ook ontzettend veel moois uit weer vroegere perioden vernietigd. Dus oog om oog, tand om tand. :twisted: Maar of die MFBs wel zo mooi staan met een witte achtergrond... Ze zullen een stuk minder mooi klinken, das zeker. :mrgreen:
En als je toch nog eens samen met je vrouw zou willen kwasten, heb ik nog wel een muziektip... :lol: :lol: :lol: :lol: :mrgreen:
Dat Philipsgeluid uit de seventies... De latere Akai, Revox en JVC wisten mij niet zo te bekoren als de oude Philipsen die nu weer mijn luidsprekers aansturen! Maar... Bose rules, again! Nog mooier man!!
laatkomertje

16 nov 2008, 01:23

kringloop vondst voor 1 euro als zijnde opknapper,na grondige poetsbeurt,lampje vervangen en knopjes smeren blijkt hij nog perfect te spelen zonder brom of kraak,perfect ontvangst,ziet er heel goed uit,klinkt ook heel goed.
Men heeft in het verleden eens een andere antenne er op gesoldeerd,precies daar waar het origineel vast heeft gezeten,heel netjes gedaan,is bijna niet te zien 8) ,voor de rest is deze grundig city boy-1000 nog helemaal origineel en gaaf.
Geproduceerd van 1970 tot 1973,wederom een oudje gered van zijn ondergang :idea: :wink:
Plaats reactie