space-age

Stort je hart uit in de MFBfreaks Koffiekorner. Alles mag, en niets moet!

Moderator: Moderators

Bruis

03 nov 2008, 23:35

Inderdaad Laatkomertje, deze stellen onze Boses in de schaduw. Moet een prachtig geluid voortbrengen, kan niet anders. 8)
Dat Philipsgeluid uit de seventies... De latere Akai, Revox en JVC wisten mij niet zo te bekoren als de oude Philipsen die nu weer mijn luidsprekers aansturen! Maar... Bose rules, again! Nog mooier man!!
laatkomertje

03 nov 2008, 23:41

Bruis,

dan heb je wat om naar uit te kijken voor de volgende "alles behalve mfb meeting" 8)
laatkomertje

11 nov 2008, 00:37

Wat is er nou mooier dan s'avonds naar je philips apparatuur te luisteren :wink: ,maar dan moet het geheel natuurlijk wel zichtbaar zijn,ik dacht nou dan moet ik dat maar eens gaan regelen :shock:
Maar...seventies apparatuur en moderne verlichting...kan,maar het mooiste is om er dan ook seventies verlichting bij te hebben.
Heb het een en ander uit de kringloop weten te vissen,voor zeer schappelijke prijsjes,ver onder de prijzen die men op mp durft te vragen 8) ...
laatkomertje

11 nov 2008, 00:44

Nog een paar lampen...oja,een een seventies kokje 8)
laatkomertje

11 nov 2008, 00:54

Maar het mooiste bewaart men natuurlijk voor het laatst,oftewel save the best for last 8) .
Deze 3 delige hanglamp was niet compleet toen ik hem kocht,het plafond gedeelte miste er bij weg,heb een complete lamp van mp weten te vinden voor een spotprijsje met hetzelfde plafond gedeelte en die bij deze chroomlampen gevoegd.
De 3 oranje aardewerk lampen zijn de lampen die er oorspronkelijk aan gehangen hebben en die ik nu dus als barlampen ga gebruiken :idea:
Heb de snoeren vervangen,alles schoongemaakt,op de foto door al het gehannes om hem even op de foto te kunnen zetten zien ze er alweer betast uit,(hangt op de foto dus puur ter illustratie)maar in feite zien ze er heel goed uit,als nieuw 8) .
eMBee

11 nov 2008, 01:06

Loop ik vòòr of loop ik àchter.......?? :shock:
vreeeeeeeeeeselijk die ouwe meut....... wat was ik blij dat ik er destijds af was..... :|
laatkomertje

11 nov 2008, 01:09

eMBee schreef:Loop ik vòòr of loop ik àchter.......?? :shock:
vreeeeeeeeeeselijk die ouwe meut....... wat was ik blij dat ik er destijds af was..... :|
Dus jij hebt deze lampen bij de kringloop gedumpt :?: ,nou bij deze bedankt emBee :!: 8) ,ik ben er blij mee :idea: :lol:
eMBee

11 nov 2008, 01:11

Hoefde ik niet mee naar kringloop, dat was er toen nog niet. Gewoon op de Zwarte Beurs in Utrecht! Weg = weg.
Thoon_Loque
Contacteer:

11 nov 2008, 01:12

Bij "ouwe lampen" denk ik gelijk aan een mooie buizen radio/versterker....

maar toch echt niet aan dit (tja hoe zal ik het noemen?)... spul.

Maar ieder zijn smaak natuurlijk!
AfbeeldingAfbeelding
eMBee

11 nov 2008, 01:15

Buizenradio is toch wel een andere tijd. Dit is de tijd van de 1e versterkertjes waar je je ouders gek mee kreeg, nadat ze ze zelf aan je gegeven hadden :mrgreen:
Thomas
Site Admin
Contacteer:

11 nov 2008, 07:02

Mooispul, Laatkomertje! Vooral die wandlamp is schitterend; ik heb hier zo'n boogjoekel dat over de tafel hangt in diezelfde stijl; wauwie! Ook die driedelige rode aardewerk lampjes zijn heel erg mooi, ik geloof dat Bruis die ook heeft hangen (al was er daar ééntje van kapot gevallen, dacht ik...)
Thomas Baur
webmaster http://www.mfbfreaks.com
De Enige Echte Philips Motional Feedback Website!
movieman

11 nov 2008, 10:29

Het zijn net drie vliegende schotels... :mrgreen:

Al dat chroom moet vast uit de jaren '60 stammen... :roll:

Groetjes. ;)
laatkomertje

11 nov 2008, 12:16

Thomas schreef:Mooispul, Laatkomertje! Vooral die wandlamp is schitterend; ik heb hier zo'n boogjoekel dat over de tafel hangt in diezelfde stijl; wauwie! Ook die driedelige rode aardewerk lampjes zijn heel erg mooi, ik geloof dat Bruis die ook heeft hangen (al was er daar ééntje van kapot gevallen, dacht ik...)

@ Thomas,dat was mijn gedachte dus ook over die aardewerk lampen;ze zijn overgebleven na het verwijderen van het plafondgedeelte,maar waarom zouden ze niet naastelkaar boven de bar kunnen hangen :idea: :wink:
movieman schreef:Het zijn net drie vliegende schotels... :mrgreen:
Al dat chroom moet vast uit de jaren '60 stammen... :roll:
Groetjes. ;)
@ Movieman,je zou wel eens gelijk kunnen hebben,maar in de praktijk waren ze naar zeggen van m'n ouders nog vaak in de jaren 70 te vinden in de huiskamer,wij hadden hem vroeger ook hangen in de huiskamer 8) .
Maar dat is zowiezo soms wel verwarrend,ook op bijv. mp. zie je vaak advertenties met bijv. "sixties lamp te koop".
Dat zal betekenen dat het design uit de sixties stamt,maar de datum van produktie,dat is een ander verhaal.
Zoals de creme kleurige wand-booglamp die ik hier heb laten zien,dezelfde lamp hebben mijn ouders ooit begin jaren 80 hier in Drachten bij een gerenommeerde interieur winkel gekocht,
dus zou het ook als eighties lamp gezien kunnen worden :idea: :wink:

Nog een mooi item wat bij mij in de huiskamer gebruikt gaat worden,heb even een foto van internet geleend,een tv poot verchroomd als deze,die staat op zolder bij heit en mem te wachten op hergebruik,hij is puntgaaf alleen niet in de breedte verstelbaar als deze op de foto,maakt echter niks uit,de plastic ringen zitten nog om de wielen,die missen er vaak af,bij de mijne zijn ze alle 5 nog perfect.
Stel ik ben ooit aan een nieuwe tv toe,oftewel een lcd scherm,no problem,dan maak ik een houtplaat met dezelfde maat en vormgeving als het onderstel van een toekomstig lcd toestel zodat het netjes staat :idea: 8) .

( Het exemplaar van m'n ouders stamt uit eind 1979 dus dat is nog net seventies Movieman :roll: :wink: )
movieman

11 nov 2008, 12:32

@ laatkomertje: aha, replica's dus... :shock:

Ik vind LCD's maar niks, het beeld is zo kunstmatig en "digitaal", geloof me zelfs de Philips Aurea (dat dure ding) kan niet tippen aan mijn oude beeldbuis, is natuurlijk geen echt eerlijk vergelijk daar de Aurea full-HD is, maar toch... Plasma is mijns inziens het betere werk. De industrie heeft alweer nieuwe dingen uitgevonden dus we wachten nog eventjes af... Wellicht dat de "zware" beeldbuis ooit geëvenaard wordt... :roll:

Groetjes. ;)
laatkomertje

11 nov 2008, 12:49

Movieman,

inderdaad,we wachten af,maar de reden dat ik lcd zeg is de prijs,plasma is mij te duur,zeker gezien het feit dat tv kijken steeds meer reclame kijken is geworden :? ,maar zowiezo komt dat niet eerder aan de orde dan wanneer mijn samsung 70 cm plano aan zijn eind is :idea: :wink:
Laatst gewijzigd door laatkomertje op 11 nov 2008, 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie