en wat heb je vandaag gedaan?

Stort je hart uit in de MFBfreaks Koffiekorner. Alles mag, en niets moet!

Moderator: Moderators

David
Contacteer:

13 feb 2013, 23:22

Vandaag zag ik bij Henk, wat rumble ook al weer was.

Wow, wat wapperden die 532's woofertjes lekker en onhoorbaar op een hertzje of 15.

Het is wel - tig dB at 15Hz en da's maar goed ook!!!!
MFB Collectie: Aanwezig...
Overige hobby's: flipperkasten, auto's, watersport, aquaria, zendamateur
Harry

13 feb 2013, 23:28

Henk is dus echt wel toe aan een nieuwe platenspeler :)
Van alle dingen die ik ben kwijtgeraakt mis ik mijn verstand het meeste...
Harrie
Contacteer:

13 feb 2013, 23:30

pionline schreef:Gewerkt...

Zo, mijn eerste nuttige bijdrage aan dit mooie forum :)

Zonder het topic te willen kapen/vervuilen even kort voorstellen: forumnaam: pionline, leeftijd: 40+, locatie: midden van het land. Philips enthousiast sinds mijn jeugd in de jaren 80: veel folders verzameld destijds, dromend van een mooie Philips Hifi set uit de 800/900 serie die ik toen helemaal niet kon betalen... Later begonnen met de 500 serie (FA567 etc.) en sinds Marktplaats die droom van vroeger waar kunnen maken met een mooie 800 set met o.a. de FA890 .

Ik zit dus niet zozeer in het oudere spul van voor ca. 1980, zal daarom waarschijnlijk meer lezen dan posten ben ik bang, maar wellicht kan ik af en toe mijn steentje bijdragen!
Welkom 'pionline' :wink:
F7215,AH103,AH109+209+309,AH305,AH306,N5431,N2554,N5846,N7300,EW5506,N6330,22AH109,
CD104,CD204,RH831,RH732,RH720,AH794,VR2340,VR600,CD670,CD582,CDR760,CD930,CD100,
DCC951,DCC900,CDi210,VLP720, 2xAH489, 2xJBLG7, 4xAH492H, 2xMFB 587, 4xMFB544, 4xMFB541
Remi

13 feb 2013, 23:33

pionline schreef:Gewerkt...

Zo, mijn eerste nuttige bijdrage aan dit mooie forum :)

Zonder het topic te willen kapen/vervuilen even kort voorstellen: forumnaam: pionline, leeftijd: 40+, locatie: midden van het land. Philips enthousiast sinds mijn jeugd in de jaren 80: veel folders verzameld destijds, dromend van een mooie Philips Hifi set uit de 800/900 serie die ik toen helemaal niet kon betalen... Later begonnen met de 500 serie (FA567 etc.) en sinds Marktplaats die droom van vroeger waar kunnen maken met een mooie 800 set met o.a. de FA890 .

Ik zit dus niet zozeer in het oudere spul van voor ca. 1980, zal daarom waarschijnlijk meer lezen dan posten ben ik bang, maar wellicht kan ik af en toe mijn steentje bijdragen!
Welkom hier en je hebt een schitterende avatar gemaakt!
"Hoezo nu wel genoeg? D'r is toch nog plek!" jaja, waar dan? "Ha! d'r kan nog wat in de auto!"
David
Contacteer:

14 feb 2013, 00:01

Harry schreef:Henk is dus echt wel toe aan een nieuwe platenspeler :)
Eh, ja.
motoindo
Contacteer:

14 feb 2013, 09:20

Gisteren ontzettend genoten van dit forum met ons aller Harrie die met een herkenbare liefde zijn mfb reanimatie ter handen neemt, respect, en zelfs zo ver gaat dat ie boos wordt wanneer mensen daar te veel doorheen ouwehoeren.

Trek het je niet aan Harrie, mensen zoals mijzelf en Stoep en Movieman en nog een hele klas vol hebben 1 ding gemeen : we zijn gewoon een beetje raar als het op oude Philips spullen aankomt. Movieman maakt limburgse grapjes, ik amsterdamse met soms een lik sambal en Stoep zeurt graag door. Nuja, Het lijkt bijna op een echt forum hier :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: en om het een beetje on-topic te houden :wink: zolang er mensen rondlopen die 427 kasten slopen om er iets nieuws omheen te zetten hebben we niets te vrezen. Het feest der herkenning, heerlijk.

Vandaag is het 16 jaar geleden dat ik mijn vrouw voor het eerst uitnodigde om samen een happie te gaan eten. Pas tijdens het desert kwamen we er achter dat het valentijnsdag was wat toendertijd nog niet zo kapotgecommercialieerd was als nu.

Vanavond gaan we naar een kopie van een franse routier in hartje amsterdam oost, lekker verliefd naar elkaar kijken en herinneringen ophalen, waarom zitten er geen hartje smilies tussen ?
David
Contacteer:

14 feb 2013, 09:35

motoindo schreef:Stoep zeurt graag door
PARDON!?
:evil:
motoindo
Contacteer:

14 feb 2013, 09:38

stoepie2002 schreef:
motoindo schreef:Stoep zeurt graag door
PARDON!?
:evil:
zie je wel :lol:
David
Contacteer:

14 feb 2013, 09:38

:lol: :lol: :lol: :lol:

Geweldig.
HENK44

14 feb 2013, 09:50

Harry schreef:Henk is dus echt wel toe aan een nieuwe platenspeler
Ja, en ik weet nu ook wat rumble is. Maar de platenspeler zit dankzij Otto in de pipeline, De 777, zal mooi passen bij de 777 tuner/versterker van Kojak. Het wordt steeds mooier. En Stoepie, nogmaals bedankt joh. Ik heb het al vaker gezegd maar er zitten hier geweldig fijne mensen op het forum. Lang leve de MFB freaks.

Henk
Je hobby mag geld kosten, als dat geld maar niet je hobby kost
Plips

14 feb 2013, 10:29

HENK44 schreef:
Harry schreef:Henk is dus echt wel toe aan een nieuwe platenspeler
Ja, en ik weet nu ook wat rumble is. Maar de platenspeler zit dankzij Otto in de pipeline, De 777, zal mooi passen bij de 777 tuner/versterker van Kojak. Het wordt steeds mooier. En Stoepie, nogmaals bedankt joh. Ik heb het al vaker gezegd maar er zitten hier geweldig fijne mensen op het forum. Lang leve de MFB freaks.

Henk
De ene LP is de andere ook niet, bij sommige LP's klapperen hier de woofers van de Kef's ook dat het een lieve lust is, ook al heb je de versterker op huiskamerniveau staan? Heb je ook al overwogen om je platenspeler een beurtje te geven Henk?
Ik vind de GA212 peroonlijk nogal rumbelen/motorbrommen, en de AF877 is nogal gevoelig voor trillingsoverdracht van bijvoorbeeld te dicht bijstaande luidsprekers of aanraking.

Hoe dan ook, alvast gefeliciteerd met je 777 :wink:
Hier stond "vroeger" een hele opsomming apparatuur, helaas kunnen er maar 255 tekens...
David
Contacteer:

14 feb 2013, 10:35

De draaitafel en de 532's deelden een tafelblad, en het was duidelijk te zien dat het een feedback spelletje was tussen de woofers en de platenspeler. Volume open en de woofer ging onhoorbaar maar enorm zwiepen. Volume iets dicht en het was weer over. Dus de opstelling was overduidelijk de oorzaak. Ik vond het draaitafeltje op zich nog niet eens slecht klinken.

Ik vond het leuk om je te helpen met je 532's, die al een geschiedenis van behulpzamen achter zich had, ja en dan heb ik spontaan ook last van AMHD.

Groet,
David
HENK44

14 feb 2013, 11:11

Vandaag heb ik nog niks gedaan, nouja, was buiten met de hond wel lekker fris. Maar wat belangrijker is wat ik ga doen.
Ga vandaag mijn philipshok opnieuw inrichten, de mfbeetjes leuk opstellen en de platenspeler een ander plekkie geven en dan de 532 een opknapbeurtje geven. Laat de sneeuw maar komen, ik kom de dag wel door.

Henk
Je hobby mag geld kosten, als dat geld maar niet je hobby kost
Remi

14 feb 2013, 12:27

motoindo schreef:Gisteren ontzettend genoten van dit forum met ons aller Harrie die met een herkenbare liefde zijn mfb reanimatie ter handen neemt, respect, en zelfs zo ver gaat dat ie boos wordt wanneer mensen daar te veel doorheen ouwehoeren.

Trek het je niet aan Harrie, mensen zoals mijzelf en Stoep en Movieman en nog een hele klas vol hebben 1 ding gemeen : we zijn gewoon een beetje raar als het op oude Philips spullen aankomt. Movieman maakt limburgse grapjes, ik amsterdamse met soms een lik sambal en Stoep zeurt graag door. Nuja, Het lijkt bijna op een echt forum hier :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: en om het een beetje on-topic te houden :wink: zolang er mensen rondlopen die 427 kasten slopen om er iets nieuws omheen te zetten hebben we niets te vrezen. Het feest der herkenning, heerlijk.

Vandaag is het 16 jaar geleden dat ik mijn vrouw voor het eerst uitnodigde om samen een happie te gaan eten. Pas tijdens het desert kwamen we er achter dat het valentijnsdag was wat toendertijd nog niet zo kapotgecommercialieerd was als nu.

Vanavond gaan we naar een kopie van een franse routier in hartje amsterdam oost, lekker verliefd naar elkaar kijken en herinneringen ophalen, waarom zitten er geen hartje smilies tussen ?
:) en zo is het ook nog eens een keer en daarmee ook veel leuker wat mij betreft.

en have fun vanavond :P
"Hoezo nu wel genoeg? D'r is toch nog plek!" jaja, waar dan? "Ha! d'r kan nog wat in de auto!"
motoindo
Contacteer:

14 feb 2013, 14:52

Remi schreef:en have fun vanavond :P
dank :)
Plaats reactie