en wat heb je vandaag gedaan?

Stort je hart uit in de MFBfreaks Koffiekorner. Alles mag, en niets moet!

Moderator: Moderators

piet2401

10 okt 2013, 21:42

Hoi Robbin sterkte, maar met die instelling heb je zo weer een baan.
Vakmensen hebben ze nu eenmaal gewoon nodig.
Ik heb in de 34 jaar Philips ook al een kleine 15 reorganisaties mee gemaakt.
Laatste 6 jaren 5.................
Gelukkig mag ik nog iedere dag terug komen.
Bruis

10 okt 2013, 23:18

Robbin (en ook andere werklozen) dit is niet grappig. In een vorige crisis, nu zo'n 30 jaar terug heb ik hetzelfde meegemaakt. En wat ik toen als ergste ervoer was het toekomstperspectief dat ineens weg was en de onzekerheid over hoelang werkloos. Nog net een huis gekocht ook. Niet prettig. Ik ben direct aan het hobbyen geslagen en uiteindelijk duurde de werkloosheid één maand. Je hebt niet veel aan deze informatie, alleen dat het lot zomaar weer een andere wending kan nemen. Nu ten nadele van jou, maar kan zomaar ook weer ten voordele van jou keren...
Benut je extra vrije tijd met hobbyen. Dat geeft jezelf in ieder geval positieve energie.
Dat Philipsgeluid uit de seventies... De latere Akai, Revox en JVC wisten mij niet zo te bekoren als de oude Philipsen die nu weer mijn luidsprekers aansturen! Maar... Bose rules, again! Nog mooier man!!
Bruis

11 okt 2013, 00:04

En voor hen die deze crisis toeschrijven aan de huidige regering: die is er niet in directe zin schuldig aan. Het is het banktuig dat je er voor moet bebanken. En niet zij alleen maar ook al die mensen die boven hun financiële draagkracht zijn gaan lenen (ook weer met dank aan de banken) om hun hoge materiële wensen te verwezenlijken. Niet eerst sparen; nee lenen voor het vervullen van de hebzucht. Zij zitten nu op de geldelijke blaren. Deze gefinancierde hebzucht creëerde de gebakken luchtbel in ons bestaan. En die loopt nu leeg en dat is nu het probleem, maar wel een gezonde ontwikkeling. De schulden hangen velen als een molensteen om de nek, zo ook van de regering (lees ons allen). Lenen is uitgestelde bestedingsbeperking. Probeer hier maar eens uit te komen. Zoveel mensen, zoveel meningen. Dit laatste meest in negatieve zin. De huidige regering is door een groot deel van de bevolking gewenst geacht. Deze regering probeert uit alle (on)macht ons land weer uit de crisis te lijden. De mogelijkheden zijn beperkt. Het herstel van de economie moet niet van Nederland komen. Die likt zijn schuldwonden. Dus wat er nu ook bekokstoofd wordt daar op het Ministerie van Financiën: het zal ons allen treffen of we het nu leuk vinden of niet. Met -bijna- z'n allen hebben we lange tijd hier -ruim- boven onze financiële stand geleefd. Dom hè! :oops:
Ik heb SP gestemd en kan me ook helemaal niet vinden in de huidige gang van zaken maar gebruik daarvoor niet de regering als zondebok. En voor de goede orde ik heb geen schulden dankzij een gezond financieel verstand.:wink: En daar heeft het in Nederland aan ontbroken. Wie de schoen past trekke hem aan. :!:
Dat Philipsgeluid uit de seventies... De latere Akai, Revox en JVC wisten mij niet zo te bekoren als de oude Philipsen die nu weer mijn luidsprekers aansturen! Maar... Bose rules, again! Nog mooier man!!
Harmony

11 okt 2013, 00:55

"En voor hen die deze crisis toeschrijven aan de huidige regering: die is er niet in directe zin schuldig aan"

Maar zij zijn er er wel in directe zin schuldig aan deze crises niet te willen oplossen door zich slechts op de Brusselse begrotingsnorm van 3% te richten waarvoor bezuinigd moet worden en de lasten verzwaard waardoor de bestedingen ver achterblijven en bedrijven te weinig klanten krijgen en houden.
Grote ondernemingen barsten van het geld maar zij investeren nauwelijks omdat de binnenlandse consumptie ver achterblijft.
De lonen zijn de afgelopen 5 jaar niet voor inflatie gecorrigeerd...Mensen hebben steeds minder te besteden en moeten interen...Ondertussen zijn er in Nederland ongeveer 150 gezinnen die gezamenlijk een vermogen bezitten van meer dan 250 miljard Euro... :shock:
Turbo.d
Contacteer:

11 okt 2013, 11:37

Maar meneer Rutte roept wel op om meer te gaan besteden. "door nu wel die nieuwe auto te kopen"
Snapt die viool dan niet dat het geld ergens vandaan moet komen :?:
| O""""O | http://www.Briebelbus.nl | O""""O |
RobbinM

11 okt 2013, 12:02

Ik kan niet begrijpen hoe ze zich kunnen ergeren aan het feit dat drank, tabak en brandstof over de grens worden gehaald, en tegelijkertijd niet kijken naar hoe duitsland het wél lukt om een beetje op te krabbelen, terwijl zij die belastingen allemaal niét hebben.

Ze zouden juist die belastingen moeten verlagen, om de koopkracht te verhogen, en de consument tot consumeren aan te zetten... Tot nu toe blijkt alleen maar dat die extra belastingen alleen maar tot nog meer extra belastingen leiden.

-ontopic-
Vanmiddag ga ik even langs de SNS bank om een oude rekening op te heffen, en het saldo over te hevelen naar mijn huidige (ING) rekening. Daarna ga ik langs de zaak om mijn auto APK af te melden. Alle schade van het ongeluk gelukkig net op tijd kunnen repareren. Dan volgt de vrijdagmiddagborrel met een afscheid van al mijn 'collega's'. Gek eigenlijk, het voelt inmiddels meer als familie.
Mikkieteddie

11 okt 2013, 13:16

Zit inmiddels vanaf 1juli thuis vanwege wanbeleid van het bedrijf waar ik werkte.Zij hebben miljoenen verkwanseld aan de failliette megapool winkels in 2004.De directie had gedacht dat deze winkels wel weer zouden lopen door deze over te nemen.Ze sloten opnieuw huurcontracten af met de verhuurders van deze panden.Het bleek niet te werken.Winkels werden toch gesloten en de huren liepen door.Contracten moesten afgekocht worden.Waanzinnig.

Daar kwam ook nog even de crisis overheen en het drama was compleet.Ja ,wat doe je dan als een electronica winkelketen slecht draait? Je knikkert ervaren td mensen buiten die jarenlang het bedrijf groot hebben gemaakt.De directeuren bleven lekker zitten.Winkelpersoneel werd ontslagen.Deze bestuurders moeten eens goed in spiegel kijken wat ze hebben aangericht,maar ze doen net of hun neus bloedt.Ondertussen zijn wij de klos.
Komt er ook nog bij dat mijn moeder sinds augustus de dodelijke spierziekte ALS heeft.Daardoor ben ik mantelzorger geworden.Een groot drama dus.Hopelijk lijdt ze niet te lang,dit wens je je ergste vijand niet toe.
Gino
Een boel Philips spul en Technics.
Het komt mijn neus en oren uit. :lol: :lol:
Dan kan het er ook door naar binnen :liar: :liar:
movieman

11 okt 2013, 14:00

Het individualisme onder de mensen is één van de redenen waarom die kleine uit eigen belang handelende groep steeds meer macht krijgt. Als wij de saamhorigheid geen kans meer geven dan wordt het alleen nog maar erger en zeker niet beter. De buren bij mij in de straat kijken mekaar nog niet eens aan... Waar hebben we het over...

Mij heeft eens ooit iemand "met verstand van zaken" gezegd dat ik mijn verwachtingspatroon omlaag moet schroeven oftewel moet ik niet rekenen op het woordje dankjewel. Ik heb mijn lesje wel geleerd, het was een wijze les!

Zo nu ff kopje thee zetten... :D

PS: ik gooi al met tomaten sinds ik het mag... :lol:
Turbo.d
Contacteer:

11 okt 2013, 15:39

Aan het zoeken naar een speld in een hooiberg. Ofwel een elco van 0,33uf 25v. Heb er 2 nodig en kan ze nergens vinden.

Iemand een gouden tip :?:

gr
Marcel
movieman

11 okt 2013, 15:47

Waar heb je ze voor nodig oftewel welke toepassing, ontkoppelen?

Ik zou er een Wima MKS in plakken, heeft Conrad in overvloed, of aan de achterkant van de print een tantaal-SMD (501503).

Farnell en Mouser zullen ze wel hebben maar dan zit je met minimale bestelwaardes en verzendkosten...
Turbo.d
Contacteer:

11 okt 2013, 15:53

Waar heb je ze voor nodig oftewel welke toepassing, ontkoppelen?

Ik zou er een Wima MKS in plakken, heeft Conrad in overvloed, of aan de achterkant van de print een tantaal-SMD (501503).

Farnell en Mouser zullen ze wel hebben maar dan zit je met minimale bestelwaardes en verzendkosten...
ik keek niet goed genoeg bij Farnell. je moet ze zoeken met 0.33 ipv 0,33 :oops: weer 30min verspild.

Maar ff voor de beleving. Hoe hoog zijn de minimale bestelwaarde en de verzendkosten van Farnell :?:
movieman

11 okt 2013, 15:59

Ik dacht 50 euro en anders komen er 5 euro bij. :shock:

Bij Mouser is het makkelijker, kun je ook 1 onderdeel bestellen zonder extra kosten, wel 20 euro verzending (FedEx) of gratis maar dan moet je voor 65 euro bestellen.
HENK44

11 okt 2013, 16:02

De Minolta ff lekker verwend met een lading verse stroom zodat ik morgen een paar leuke plaatjes kan schieten

Henk
Je hobby mag geld kosten, als dat geld maar niet je hobby kost
Turbo.d
Contacteer:

11 okt 2013, 16:09

Zit ondertussen op € 31,80 weet niet of ik aan die €50,- ga komen.
movieman

11 okt 2013, 17:00

Ik heb hier nog 2 van 0,47µF liggen, moet ik je die in een enveloppe stoppen?
Plaats reactie