Dat valt wel mee Herman. Elke dag is er nieuwe aanvoer en volgens mij hebben wij niet hetzelfde "jachtgebied"

Moderator: Moderators
Die Aristona tweeweggers zijn dat de SA5976? Deze heb ik ook. Spelen heel lekker op de 734 receiver. Vind het wel vreemd dat ze 8 ohm zijn, daar philips bij mijn weten in die tijd geen apparatuur leverde voor 8 ohm. Scheelt toch 6db in geluid en die kan ik prima gebruiken bij de buizenplano van 2x3watt (4ohm)Karsten schreef: ↑26 jun 2019, 19:38Valt wel mee hoor; Ben best kieskeurig maar aan de andere kant; Het zijn wél 6 KL's die binnen de actieradius vallen.
Oogst van de week: Kenwood cassettedeck met digitale signaalverwerking/ruisonderdrukking, 22GA222, 22GA212(favoriete draaitafel), setje Aristona-RH423's (mijn favoriete 70's Philips-tweewegger), FA569. 15hWh per rondje.
De SA5976 is niet het equivalent van de RH423 maar van de oudere RH493, uit de tijd dat Philips wel versterkers specifiek voor 8 Ohm maakte
Hier ook de 493 in de verzameling. De 8 Ohm komt goed van pas op de wat jongere apparatuur die vaak 8 Ohm is zodat daar ook het mooie geluid van de oudere Philips 2 weg speakers te horen is.Harry schreef: ↑28 jun 2019, 09:37
De SA5976 is niet het equivalent van de RH423 maar van de oudere RH493, uit de tijd dat Philips wel versterkers specifiek voor 8 Ohm maakte. De RH423 is 4 Ohm. En niet echt een zeldzaam model, dus als je net wat tekort komt voor de buizenversterker zijn ze wel te vinden. Of je zoekt een ander setje 4 Ohm speakers van Philips, keuze genoeg. Iets met de 8066W4 er in is nog een tikkie gevoeliger.