Wat voor auto rijden MFB-freaks ???

Stort je hart uit in de MFBfreaks Koffiekorner. Alles mag, en niets moet!

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Plips
Berichten: 3801
Lid geworden op: 23 jul 2009, 19:24
Locatie: Het wilde oost'n

29 okt 2019, 08:56

Harrie schreef:
27 okt 2019, 10:47
prachtige V70 Plips, niet snel verkopen :wink:

@ Grom: proficiat, die eer komt je toe.

grt, Harrie
Ja, ik sluit ook nog even aan bij je Harrie, Leuk hoor, Grom's "Feniks-Petje" op de cover! :clap:

Twee dagen verder met de V70.... Gecleanerd/fijngeslepen (met JIF...) en uiteindelijk gepolijst en in de was gezet, ( herhaal: 2 dagen) en er staat zowaar weer een heeeeeeel knappe V70 met 400.000km achter op de plas. Jeetje wat glimmen dat ding. Gebladderd-chrome grille keurig matzwart gespoten, natuurlijk de diagonaal niet.
Hier stond "vroeger" een hele opsomming apparatuur, helaas kunnen er maar 255 tekens...
Gebruikersavatar
Kojak
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 okt 2010, 09:06
Locatie: Limbabwe

30 okt 2019, 14:18

een V70
Bewaar er ook goede herinneringen aan.
Ik noem het regelrechte onthaast auto's.
Heb ooit een poos in een V70 met 1,6 (!!) diesel met automaat gereden.
Absoluut geen strepentrekker, maar als die eenmaal op gang was reed die hemels lekker.
En zuinig meer dan 1400km op een tank was haalbaar.

Nadeel, tja als ik er een moet noemen, de ruimte achter stuur is prima, maar onwillekeurig verwacht je meer ruimte.
Verder parkeren met die lengte was niet altijd even fijn.
(Kojak, die zijn visoog verslaving volledig in de hand heeft !!)
mikey
Berichten: 1656
Lid geworden op: 07 aug 2016, 08:32
Locatie: Regio Roermond

30 okt 2019, 14:33

een 1,6 in zo,n sloep :shock: hoe lang zal dat heel blijven :think:
Bestaat er medicatie voor het stapel virus :?:
Helaas nog niet :pray:
Daarom dus veel Philips en JVC stapels die langzaam maar zeker groeien :shock:
Gezocht F3611 timer
Gebruikersavatar
fastfolkert
Berichten: 187
Lid geworden op: 26 jul 2017, 22:12
Locatie: Twente/NL

30 okt 2019, 14:56

Het utiliteits-vervoermiddel in huize FF: VW/Westfalia T4 California Event. 2.5l TDI, 5 cilindertjes.
250 kkm op de teller waarvan 75 k zelf gereden. Tamelijk onverwoestbaar stukje Duitsche degelijkheid.
En erg handig voor vervoer van MFB speakers en zooi van de bands van vader en zoon FF.
....en de ultime kampeerbus voor "travelling light" :D
pic3 (Medium).jpg
Woonkamer met min of meer actuele hifi; mancave met ouwe, maar werkende spullen uit de 70's-80's waaronder Quad, NAD, ARCAM en Philips natuurlijk!
Gebruikersavatar
Plips
Berichten: 3801
Lid geworden op: 23 jul 2009, 19:24
Locatie: Het wilde oost'n

31 okt 2019, 12:06

Kojak schreef:
30 okt 2019, 14:18
een V70
Bewaar er ook goede herinneringen aan.
Ik noem het regelrechte onthaast auto's.
Heb ooit een poos in een V70 met 1,6 (!!) diesel met automaat gereden.
Absoluut geen strepentrekker, maar als die eenmaal op gang was reed die hemels lekker.
En zuinig meer dan 1400km op een tank was haalbaar.

Nadeel, tja als ik er een moet noemen, de ruimte achter stuur is prima, maar onwillekeurig verwacht je meer ruimte.
Verder parkeren met die lengte was niet altijd even fijn.
De DrivE, niet het meest degelijke stukje geschiedenis uit die van Volvo, PSA/Ford motor met Ford versnellingsbak.
Een merkwaardige vrijage heb ik het altijd gevonden.
Nu met de Chinezen, het lijkt wel aardig goed te gaan met Volvo, ze maken aansprekende modellen die volledig naar de Eco-leest geschoeid worden. Een tikkeltje "eng" vind ik het wel worden hoor, geitewollen sokken worden ingeleverd ten gunste van groene thee en tofu om in het oosterse thema te blijven.

Ja, parkeren doe ik ook niet graag hier in de straat, z'n grootste minpunt is dat de wielen er niet lekker dwars onder kunnen vanwege de brede motor/bak die dwars voorin staan. Ik woon in een éénrichtingstraatje met een rijbaanbreedte van plm. 2,5m met aan weerszijden auto's. Ik heb met insteken een metertje meer ruimte nodig en qua lengte van de plaats wil ik ook wel graag een metertje meer.
Hier stond "vroeger" een hele opsomming apparatuur, helaas kunnen er maar 255 tekens...
Harrie
Berichten: 9390
Lid geworden op: 25 dec 2011, 11:24
Locatie: Geldersche Achterhoek
Contacteer:

04 nov 2019, 10:46

mikey schreef:
30 okt 2019, 14:33
een 1,6 in zo,n sloep :shock: hoe lang zal dat heel blijven :think:
moet je de moderne auto's zien met 900 cc, 1000 cc, 1100 cc en turbo, hoe lang blijft dat heel....? :roll:
F7215,AH103,AH109+209+309,AH305,AH306,N5431,N2554,N5846,N7300,EW5506,N6330,22AH109,
CD104,CD204,RH831,RH732,RH720,AH794,VR2340,VR600,CD670,CD582,CDR760,CD930,CD100,
DCC951,DCC900,CDi210,VLP720, 2xAH489, 2xJBLG7, 4xAH492H, 2xMFB 587, 4xMFB544, 4xMFB541
Gebruikersavatar
Plips
Berichten: 3801
Lid geworden op: 23 jul 2009, 19:24
Locatie: Het wilde oost'n

04 nov 2019, 11:24

Dat ligt ook niet in de laatste plaats aan de berijders van zo'n spaarding. Dat vroege overschakelen zorgt ervoor dat de lagers het ontzettend voor hun kiezen krijgen. Toeren worden niet meer gedraaid dus het ding vervuilt intern.
Wij (nouja, ik niet meer) leerden terug te schakelen als het toerental onder de 2000 kwam want minder was slecht voor de motor en de trekkracht was weg. Nu dankzij de turbootjes merk je daar niks meer van want trekken doen ze al vanaf 1500 toeren.

Ik zou best zo'n spaarding durven kopen en steek m'n hand ervoor in het vuur dat 'ie het bij mij 2 ton volhoudt...
Hier stond "vroeger" een hele opsomming apparatuur, helaas kunnen er maar 255 tekens...
Gebruikersavatar
Harry
Berichten: 9437
Lid geworden op: 07 dec 2009, 19:58
Locatie: Bij Arnhem

04 nov 2019, 11:34

Regelmatig huur ik een auto via MyWheels.nl, veelal een Skoda Fabia 1.2 driecilinder turbodiesel uit 2012. Deze heeft inmiddels 2,5 ton gedraaid en loopt nog uitstekend. Terwijl zelfs een rustige rijder als ik regelmatig plankgas moet geven om enigszins vooruit te komen (ruim 1100 kilo met 75 pk). De degelijkheid valt me dus alleszins mee.
Van alle dingen die ik ben kwijtgeraakt mis ik mijn verstand het meeste...
Gebruikersavatar
Plips
Berichten: 3801
Lid geworden op: 23 jul 2009, 19:24
Locatie: Het wilde oost'n

04 nov 2019, 12:19

Da's dan ook nog een ietwat solide gebouwde diesel, dikwandiger motorblok, zwaardere lagers en daarmee meer gebouwd voor iets lagere toeren en langere levensduur. We hebben allemaal de eerste Smarts nog wel voor de geest die 60k met een motortje deden.
Zie nog maar eens een heel klein autootje te vinden met een viercylinder. Ik kan me alleen de nieuwe Panda (1.1 of 1.2) voor de geest halen, die hebben nog een atmosferische FIRE motor.
Hier stond "vroeger" een hele opsomming apparatuur, helaas kunnen er maar 255 tekens...
mae
Berichten: 4422
Lid geworden op: 17 nov 2013, 02:42
Locatie: Randstad

04 nov 2019, 13:42

Dat blok bestaat ook al behoorlijk lang, een jaartje of 30? En dan heeft FIAT nog eens uitstekende 2-cylinders dus netjes voor de liefhebber dat ze de 4-cylinder nog in productie hebben.
mikey
Berichten: 1656
Lid geworden op: 07 aug 2016, 08:32
Locatie: Regio Roermond

04 nov 2019, 15:45

De eerste generatie smart ging idd vaak stuk maar dit kwam ook doordat er al niet veel olie in het blok zat/kon en er ook geen aftapplug was dus alle rommel bleef er maar in zitten.
Bestaat er medicatie voor het stapel virus :?:
Helaas nog niet :pray:
Daarom dus veel Philips en JVC stapels die langzaam maar zeker groeien :shock:
Gezocht F3611 timer
Gebruikersavatar
onmogelijkhier
Berichten: 1911
Lid geworden op: 06 jul 2013, 22:39
Locatie: Capelle a/d IJssel

04 nov 2019, 16:55

Ik rij zelf in een Fiat Panda met 2 cilinder turbo motor. Tot nu toe pas 54000 km mee gereden zonder problemen.
Deze kan je op eco stand zetten en dan gaat alles wat langzamer.
Hij heeft ook de op schakel momenten aan (moet je dus niet op letten anders rij je constant tussen de 1500 en 2000 toeren) maar hij geeft ook een terug schakel moment aan en daarbij houd hij rekening met de temperatuur van de motor.
Opzich wel netjes.
Er moet maar eens wat verkocht gaan worden.
Gebruikersavatar
gromsound
Berichten: 7488
Lid geworden op: 26 jun 2005, 21:58
Locatie: Haaksbergen
Contacteer:

04 nov 2019, 17:16

n steek m'n hand ervoor in het vuur dat 'ie het bij mij 2 ton volhoudt...
in twee jaar??? :lol: elke dag eenske- zierikzee-rodeschool-eenske
lijdt aan AMHD - alles moet het doen
Gebruikersavatar
Plips
Berichten: 3801
Lid geworden op: 23 jul 2009, 19:24
Locatie: Het wilde oost'n

05 nov 2019, 08:07

@mae , Ze hebben daarvoor een compleet nieuw motortje ontwikkeld, 875cc turbo en 970cc voor de atmosferische, keurig motortje wel hoor, gietijzeren blok en alu kopje met vier kleppen/cyl. Ik zou 'm gráág willen hebben. Wat een karakterbakkie en wat is hij leuk (consequent) ontworpen!

@Gromsound :laughing-rollingyellow:
Trouwens, is het nog wat geworden in Roodeschool?
Hier stond "vroeger" een hele opsomming apparatuur, helaas kunnen er maar 255 tekens...
mae
Berichten: 4422
Lid geworden op: 17 nov 2013, 02:42
Locatie: Randstad

05 nov 2019, 14:31

Ik wil er sowieso ook eens in rijden, want lijkt me inderdaad een prima ding. Is ook wel logisch dat ze hem opnieuw ontworpen hebben want de Cinquecento was denk ik de laatste met de oude 2-cylinder, dus daar zitten ook alweer flink wat jaartjes tussen.

Met 30 jaar of ouder doelde ik trouwens op de toen hypermoderne F.I.R.E. motortjes.
Plaats reactie