Wat voor auto rijden MFB-freaks ???

Stort je hart uit in de MFBfreaks Koffiekorner. Alles mag, en niets moet!

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Harry
Berichten: 9456
Lid geworden op: 07 dec 2009, 19:58
Locatie: Bij Arnhem

17 apr 2019, 13:01

De Captur 1.2 TCE automaat heb ik een aantal keren als huurauto gehad. 120 pk, lekker vlot. En die automaat met dubbele koppeling schakelt helemaal niet slecht, daar zou ik best mee kunnen leven in NL.
Van alle dingen die ik ben kwijtgeraakt mis ik mijn verstand het meeste...
Karsten
Berichten: 6132
Lid geworden op: 17 sep 2012, 14:07
Locatie: Bakermatregio van ons geliefde merk.

17 apr 2019, 13:11

Alleen dat audiosysteem van oseB in deze Initiale-uitvoering; Daar ben ik toch wel even mee bezig geweest voordat het een beetje fatsoenlijk klonk (maar het kon wel!): Bass naar -3, treble naar -2, loudness uit en de snelheidsafhankelijke volumeregeling op 3. De volgende die er in rijdt zal nu iets ervaren dat wel wat op HiFi lijkt. :mrgreen:
Meten is weten en weten wat je meet.
Gebruikersavatar
Harry
Berichten: 9456
Lid geworden op: 07 dec 2009, 19:58
Locatie: Bij Arnhem

17 apr 2019, 13:24

:lol: Dat laatste herken ik wel, de instelling daarvan lijkt vaak nergens op. Sowieso vind ik het geen fijne installatie met dat subwoofergeluid. Liever luister ik dan maar naar de motor :)
Van alle dingen die ik ben kwijtgeraakt mis ik mijn verstand het meeste...
Karsten
Berichten: 6132
Lid geworden op: 17 sep 2012, 14:07
Locatie: Bakermatregio van ons geliefde merk.

17 apr 2019, 14:02

Die motor is vermoedelijk de Tce150 geweest want er stond "INITIALE paris" op de dorpel. De inhoud zal ik eens naar vragen als het onderhoud van Knuff's Twingo moet worden afgesproken maar ik vermoed 1.4... :?

Of zo'n blokje nét zo gezond de 213.000 gaat halen als de ongeblazen 2L van mijn MéganeII? :think:
De tijd zal het leren. :wink:
Meten is weten en weten wat je meet.
Gebruikersavatar
Remi
Berichten: 9917
Lid geworden op: 16 jun 2005, 20:04
Locatie: bij Arnhem

17 apr 2019, 21:20

tik je hier https://www.rdw.nl/ het kenteken in en klik je op tabje "Motor & Milieu" en je weet wat voor een motorreke er in zit :P
"Hoezo nu wel genoeg? D'r is toch nog plek!" jaja, waar dan? "Ha! d'r kan nog wat in de auto!"
Karsten
Berichten: 6132
Lid geworden op: 17 sep 2012, 14:07
Locatie: Bakermatregio van ons geliefde merk.

18 apr 2019, 11:08

Dank voor de tip, Remi! :D
Als ik het onderhoud voor de Twingo ga afspreken zal ik eens kijken of die leenauto er staat en wat het kenteken is. Anders weet men het bij Janssen ook wel. Het machien had iig aardig wat oempf. :wink:
Meten is weten en weten wat je meet.
Gebruikersavatar
HermanH
Berichten: 3601
Lid geworden op: 22 mei 2015, 20:39
Locatie: Omgeving Breda

18 apr 2019, 14:16

Harry schreef:
17 apr 2019, 13:01
De Captur 1.2 TCE automaat heb ik een aantal keren als huurauto gehad. 120 pk, lekker vlot. En die automaat met dubbele koppeling schakelt helemaal niet slecht, daar zou ik best mee kunnen leven in NL.
Dezelfde motor zit in mijn Grand Scenic maar dan met extra toegevoegde turbokracht om die kolos in vervoering te brengen. Het brandstofverbruik is dan ook om te huilen. Die Bose installatie brengt niet veel meerwaarde naar mijn beleving. Maar ik luister dan ook alleen naar BNR.
Binnenkort uitverkoop
Gebruikersavatar
gromsound
Berichten: 7508
Lid geworden op: 26 jun 2005, 21:58
Locatie: Haaksbergen
Contacteer:

18 apr 2019, 20:14

Mijn AMI6 met maar liefst 25.5 pk uit 602 cc :mrgreen: is heden AFgekeurd. En aangezien de schorsing maandag verloopt was dat ook meteen the end voorlopig. Vervolggeschorst en wat anders voorgerangeerd. Gelukkig ben ik niet afhankelijk van 1 voertuig :lol:
lijdt aan AMHD - alles moet het doen
snameroc
Berichten: 4136
Lid geworden op: 01 mei 2010, 12:45

18 apr 2019, 20:17

Wat was er niet goed aan de Ami?
Gebruikersavatar
Harry
Berichten: 9456
Lid geworden op: 07 dec 2009, 19:58
Locatie: Bij Arnhem

18 apr 2019, 20:36

HermanH schreef:
18 apr 2019, 14:16
Dezelfde motor zit in mijn Grand Scenic maar dan met extra toegevoegde turbokracht om die kolos in vervoering te brengen. Het brandstofverbruik is dan ook om te huilen.
Die heb ik ook eens in 7-persoons uitvoering van de Renault verhuur meegekregen omdat ze niet kleiner meer hadden staan :shock: Toen meegehad naar een meeting in Den Bosch, enige audio mee terugnemen was vervolgens geen probleem :lol: . Om de kosten wat te drukken niet harder dan 100 gereden, wat een gemiddeld verbruik van 1:16 opleverde.
Van alle dingen die ik ben kwijtgeraakt mis ik mijn verstand het meeste...
Albert900
Berichten: 2045
Lid geworden op: 04 apr 2013, 22:56

18 apr 2019, 23:39

1:16 haalde ik ook van huis naar ring Brussel met een Opel Zafira 1.8 benzine, meeste snelweg en gewoon lekker vlot doorrijdend (max +10). Was zo rond 2002-2003.
Dat verbruik was na de eerste onderhoudsbeurt over, nieuwe software in motormanagement en nooit meer die verbruikscijfers gehaald.
Laatst gewijzigd door Albert900 op 19 apr 2019, 09:07, 1 keer totaal gewijzigd.
CD304,FA920,FT930,FT950,FV930,CD931,CD940,CD950,FC931,FC950,DCC900,DCC951,DSC950,
DSS930,CDI220,CD753,DCC730,FC870,EQ670,SX6090/190/290/390/5877,AH489,CD614,AF977,
DAT850 (en z'n JVC halfbroer). 4x RH541,2 xRH544/00R,2xRH544/78R,2xAH586 en 2xAH587.
Gebruikersavatar
HermanH
Berichten: 3601
Lid geworden op: 22 mei 2015, 20:39
Locatie: Omgeving Breda

19 apr 2019, 07:33

Harry schreef:
18 apr 2019, 20:36
Om de kosten wat te drukken niet harder dan 100 gereden, wat een gemiddeld verbruik van 1:16 opleverde.
Snelweg 110-120 1:14, maar hier in de buurt 1:11 op zijn best. Die 1600 kg laten zich niet goedkoop versnellen.
Binnenkort uitverkoop
Gebruikersavatar
Fotohuis
Berichten: 6599
Lid geworden op: 19 feb 2016, 17:37
Locatie: R'stein soms Mykolaiv
Contacteer:

19 apr 2019, 13:35

Mazda 2 met 1.4 benzine motor: Stad 1:13 grote weg 1:14,5 maar ik rijd dan ook 130km/h. Misschien kan ik deze auto maar beter hybride maken. Een kwestie van een grote electromotor en een paar accu's ....
http://www.svema.info
Dynavox TPR-3 6N3P-EV voorversterker, ET-100+Teufel U.20, Theater 500. N4504, N4511, N4450, N2521, N2507, (1)408, 212, 312, 222, draaitafels +GP401/412 Mk2 Sh./MC-3. CD204, CDF200. NAD C352, C422, C521BEE+FB820. 22RH743+22RH544/79R
Gebruikersavatar
gromsound
Berichten: 7508
Lid geworden op: 26 jun 2005, 21:58
Locatie: Haaksbergen
Contacteer:

20 apr 2019, 12:40

snameroc schreef:
18 apr 2019, 20:17
Wat was er niet goed aan de Ami?
achterremmen >30% verschil L-R. Het blijft toch een eend he.
WRC losmaken hielp niet dus schoenen vervangen geblazen en dan uiteraard beide kanten want anders weer verschil. Kloteklus -archaisch vooroorlogs tractionsysteem, remschoenen moeten gecentreerd worden op de trommeldiameter- dus vandaar uitgesteld. Schoenenset ligt al jaren op de plank, even nieuwe WRCs besteld in de eendenhandel. Ach ze hielden het eigenlijk best wel lang vol, sinds 1990... en dat voor origineel troenspul :lol:
lijdt aan AMHD - alles moet het doen
Gebruikersavatar
Kojak
Berichten: 1400
Lid geworden op: 15 okt 2010, 09:06
Locatie: Limbabwe

21 apr 2019, 21:44

Kojak auto’s, mijn wagenpark is sinds deze week weet uitgebreid.
Alhoewel dat feitelijk iets anders ligt, want de auto hier bedoeld was feitelijk de eerste auto waarmee Kojak automobiele carrière is begonnen.
Ergens in 1983 heb ik deze bolide aangeschaft en na een restauratie die door allerlei oorzaken maar liefst 5 jaar duurde is de bolide nu eindelijk weer rijdende.

Heb nu alweer meer bijna 30 jaar lang geen 33 gereden, was alweer vergeten hoe stuiterig deze bolide rijdt. Ook het sturen, met een pink te bedienen. Heerlijk dat compacte autoke, klein handzaam en toch ruim.
Prachtig gewoon, ik kan weer genieten.
Alleen aan de remmerij moet ik wennen, tjonge dat is wel even anticiperen zeg.
Overigens nog geen APK, ben de boel eerst illegaal aan het inrijden.
Bijlagen
9566B4EE-8BE0-48F0-A668-38BBDA1CE76F.jpeg
63F9D08F-CC10-480C-A332-6FCA441ECA3C.jpeg
(Kojak, die zijn visoog verslaving volledig in de hand heeft !!)
Plaats reactie