Wat voor auto rijden MFB-freaks ???

Stort je hart uit in de MFBfreaks Koffiekorner. Alles mag, en niets moet!

Moderator: Moderators

Thomas
Site Admin
Contacteer:

22 okt 2007, 10:03

Welk model is dat? Die zag ik laatst nog rijden!
Thomas Baur
webmaster http://www.mfbfreaks.com
De Enige Echte Philips Motional Feedback Website!
gromsound
Contacteer:

22 okt 2007, 10:25

Hee een dafke ik ruik hem toch?

Boekkie resideert reeds sinds mijn 8e jaar op mijn boekenplank, onmiddelijk geconfisceerd want mijn pa had het toch niet nodig. Uitgave 1959 dus de allereerste daf model 600 is hier bedoeld. Binnenin een leuk hoofdstukje over hoe de vario werkt, dat was echt een keerpunt in mijn technische leven toen ik dat eindelijk snapte :idea: .

Zeer onlangs heb ik dan eindelijk na 37 jaar smachten zo'n ding gekocht, volkomen sloop maar ook volkomen origineel :D
Twee eenden verpatst om ruimte te maken, daar was ik toch al klaar mee na 20 jaar vechten tegen de apk bierkaai. Goeie opbrengst dus het is budget-neutraal (de daf-oudijzerprijs is helaas fiks gestegen sedert 1959 :cry: ).
Bijlagen
haaldaf.jpg
haaldaf.jpg (16.84 KiB) 4155 keer bekeken
lijdt aan AMHD - alles moet het doen
s_k

31 okt 2007, 01:15

Mijn schoonouders hebben mijn vriendin een aanzienlijk bedrag gegeven om een betrouwbare, degelijke, veilige auto te kopen.
Ik ben niet zo van betrouwbare, degelijke, veilige auto's. Ik rijd liever in een Renault 4 of 5 of een Eend of een BX of zoiets, maar ik begrijp hun punt wel en twee auto's is geen optie, dus we hebben besloten dat een Japanner (Bah bah!) het nu eens mag bewijzen.
Mijn vriendin wilde graag een automaat, omdat het autorijden bij haar niet zo wil. Technisch kan ze 't allemaal wel, maar ze is snel 'overprikkeld' en raakt dan in de paniek. Dus hoe minder handelingen, hoe beter. Ergo, een automaat. Valt nog niet mee!
Het leek uiteindelijk een Opel Astra te worden (vind ik nog wel een mooie auto en ik heb een zwak voor Opeltjes :)), maar een aantal dealers bezoeken leek ons slim.
Bij de Mitsubishi dealer wisten we 1995 (!!!) euro van een hele, HELE mooie Colt af te lullen en toen 't ding ook nog eens lekker bleek te rijden is het dat dan maar geworden.
Morgen om 11:00 haal ik hem op, met APK, met 1/2 jaar garantie, met schoonmaakbeurt.
Afbeelding
Radio erin en gaan!
Het is ook nog een GLXi, de meest luxe die er is, op de airco na.
En een automaatje dus. Traag, maar hij schakelt prima. Is even snel als mijn Renault 5 (nee nee, 0,2 seconden sneller, oeh oeh!), dus ik denk dat 't wel goed komt.
Maar ik mis 't veercomfort nu al. Om maar te zwijgen over de koppeling...
Neemt niet weg, hij rijdt lekker... Eerlijk is eerlijk.
En heeft 6 speakers, yeah!
Bezit: Goeie oren!
Pjotr

31 okt 2007, 12:42

Ik blij want ik werk bij dit gerenommeerde merk :D :D en ik wist dat natuurlijk allang dat het goede auto's zijn, de kreet gestaalde perfektie..... kennen jullie vast en zeker nog wel

Groet
Paul
Philips 551 /651
Aristona 5521 / 5621
Receiver Major Accoustics RS4020
Versterker Music Hall 25.2
Philips Bi Ampli radio
set 532'ers
set 544'ers
set MA Silver RX2
3x 212 TT
Thorens TD145
AKAI GX365D

En ook op twitter.... @lipsiaan
mcTommi
Contacteer:

31 okt 2007, 15:22

Wat is de definitie van een goede auto ?????

Tom.
Kom maar binnen, Swieb, dan veeg ik even wat kofferbandrecorders en platenspelers aan de kant. Kopje koffie ? (vrij naar Malle Pietje RIP)
s_k

31 okt 2007, 16:58

Betrouwbaar is inderdaad een beter woord.
"Goed" is erg smaakafhankelijk.
De Eend is een goede auto. Simpel, betrouwbaar, roest minder hard dan een Renault 4, comfortabel, betaalbaar en oh wat rijden ze lekker :D.
(en toch had ik een R4 ;))
Hanske

31 okt 2007, 17:54

ik denk dat de definitie van een "goede" auto met zo smaakgevoelig en persoonlijk is als de definitie van "goede" audio (om even in termen te blijven) :D

een R4 gaat soms kaopt en een rolly rolly ook.....een philips klinkt soms (heeeeeeeel soms) beroerd en een Krell of Mc indinges kan dat ook voor iemands oren 8)

Of raak ik nu een gevoelige snaar ergens?

Hans
s_k

31 okt 2007, 21:52

Philips heeft echt veel troep gemaakt. Goedkope plastic torentjes enzo.
Heb zelf een Vincent versterker gehad, peperduur ding. Heel snel weer verkocht, wat een lelijk geluid!
Philips gebruik ik niet meer, het is lang leuk spul geweest maar 'stijgt' nu niet meer genoeg mee met wat ik koop.
Natuurlijk is er wel de lab series, maar daar betaal je toch meer voor de zeldzaamheid dan voor de keiharde kwaliteit. Niet dat 't slecht is hoor, maar ik denk niet dat een lab series eindbak van honderden en honderden euro's mijn 250 euro Proton pre/eind setje eruit speelt. Vind het trouwens wel een vergelijking waard! Al is dat lastig, want deels is dat ook... smaak.

Ik kan op dit moment in elk geval zeggen dat de lekkerst rijdende auto waar ik ooit in heb gereden een Citroën BX is en de best klinkende Audio mijn eigen proton en tannoy combinatie. En dat is voor mij dan goed :). Dat andere merken (van zowel audio als auto's) Degelijker en/of betrouwbaarder zijn, neem ik dan voor lief. Anderen doen dat niet en dan leveren ze weer in op de kwaliteit, aargh :P
Thomas
Site Admin
Contacteer:

31 okt 2007, 21:56

...de lekkerst rijdende auto waar ik ooit in heb gereden een Citroën BX is...
Binnenkort weet ik misschien een BX te koop, mocht je per ongeluk interesse hebben :)

Grt!
Thomas Baur
s_k

31 okt 2007, 22:06

Per ongeluk heb ik net een auto :D.
Thomas
Site Admin
Contacteer:

31 okt 2007, 22:25

O? Daar wist ik niks van? Ik wist wel dat Fleur een nieuwe auto had gekocht... :twisted:
Thomas Baur
Bruis

31 okt 2007, 23:45

...de lekkerst rijdende auto waar ik ooit in heb gereden een Citroën BX is...
Dat is ook mijn ervaring. 8) Heerlijk rijden. En na het omdraaien van de sleutel dat mooie geluidje van "klik, klik, klik" (als hij er zin in had) en daar ging je omhoog, gewoon boven het overige autoplebs uitstijgend. :lol: Tevens ook de slechtste auto (van de 4 3x slecht) die we ooit hebben gereden. :evil: Het is gewoon verbijsterend dat die dingen nu nog rijden. :roll: Wat een onrecht. :wink:

Afbeelding
Dat Philipsgeluid uit de seventies... De latere Akai, Revox en JVC wisten mij niet zo te bekoren als de oude Philipsen die nu weer mijn luidsprekers aansturen! Maar... Bose rules, again! Nog mooier man!!
gromsound
Contacteer:

01 nov 2007, 08:54

Dat rulle stukje grond van 4x2 meter in het midden daar heb je hem zeker in begraven?
Grafplantje staat ook al klaar. :D
lijdt aan AMHD - alles moet het doen
Remi

01 nov 2007, 12:23

volgens mij zijn het ook Citroën's die het vaakst in de fik vliegen, gebraden eend en ook de BX'n hebben er wel een handje van als ik het goed begrepen heb.

Het kan mij niet bekoren, een citroën, maar apart is het wel. Ze hebben hele bijzondere modellen gemaakt en ook vaak net even anders dan de rest doet, zaken toegepast
"Hoezo nu wel genoeg? D'r is toch nog plek!" jaja, waar dan? "Ha! d'r kan nog wat in de auto!"
Bruis

02 nov 2007, 00:03

Dat rulle stukje grond van 4x2 meter in het midden daar heb je hem zeker in begraven?
Grafplantje staat ook al klaar. :D
Je denkt toch niet dat ik dat risico genomen heb. Was veel te bang dat ie weer op zou staan. Neen, hij is met z'n 100.000 km op de teller weer ingeleverd bij de Citroengarage. En die ging niet veel later op de fles... :twisted: Ik heb hem nooit meer zien rijden. :)

Ondanks mijn ergenissen over de kwaliteit van de BX blijft voor mij Citroën qua vormgeving favoriet. Dat stopt wel met de introductie van de Xantia. De GS met z'n mooie km-teller; de eenden hadden ook wat. De BX met z'n comfortabele vering en ruimte! Heb ook nog een ZX gehad. Maar dat was niet echt meer Citroen. Mijn vertrouwen in dit merk is compleet weg, maar het sentimentele gevoel bij het zien rijden van zo'n oud kreng gaat maar niet over... :?

Grom, die Daf op de kar, wanneer kunnen wie die op Overijssels wegen in volle glorie zien rijden? Als je daar weer wat van weet te maken, dan ben je een echte Kunstenaar, dus met een grote K 8)
Bijlagen
Citroën, leuk spul....jpg
Dat Philipsgeluid uit de seventies... De latere Akai, Revox en JVC wisten mij niet zo te bekoren als de oude Philipsen die nu weer mijn luidsprekers aansturen! Maar... Bose rules, again! Nog mooier man!!
Plaats reactie