Wat voor auto rijden MFB-freaks ???

Stort je hart uit in de MFBfreaks Koffiekorner. Alles mag, en niets moet!

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
mcTommi
Berichten: 2937
Lid geworden op: 16 jun 2005, 23:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

21 dec 2011, 12:23

Functioneel naakt, dan zal ik die glimmers van d'n beejiks ook de volgende x d'raf rossen, da's ook functioneel naakt.
Volgens mij kan ik een leuke glimmende wandklok van zo'n glimmende frisbee maken!!
Sooh ga als handelsreiziger weer op pad naar Rotto, hoe laat is de koffie klaar McT?
Het apparaat op de gang is 24/7 paraat.......maar of het lekker is ???
Dan moeten we toch uitwijken naar de Jura van de baasch, die maalt ter plekke versche boonen ;-)
Om 16:00u hebben we kerstborrel voor onze eigen afdeling, yummie........
Morgen Kerstpakket.....zo komen we de dagen wel door tot Zaterdag :P
Kom maar binnen, Swieb, dan veeg ik even wat kofferbandrecorders en platenspelers aan de kant. Kopje koffie ? (vrij naar Malle Pietje RIP)
Gebruikersavatar
mcTommi
Berichten: 2937
Lid geworden op: 16 jun 2005, 23:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

21 dec 2011, 12:25

Functioneel naakt, dan zal ik die glimmers van d'n beejiks ook de volgende x d'raf rossen, da's ook functioneel naakt.
Nee, functioneel naakt alleen voor het werkpaard ! Niet voor de luxe woage ervoor ;-) Die moet ook vaak zonder aanhanger acte de presence geven, hehehehehe........
Kom maar binnen, Swieb, dan veeg ik even wat kofferbandrecorders en platenspelers aan de kant. Kopje koffie ? (vrij naar Malle Pietje RIP)
bas philips
Berichten: 196
Lid geworden op: 30 dec 2010, 20:19
Locatie: nijmegen

21 dec 2011, 12:36

Gisteren naar de apk ,de meneer was zo klaar want hij kon niets vinden , alleen het metaal onder de deur voldeed niet meer aan de norm daar had het roestmonster al jaren toe geslagen .
Omdat het geen draagend deel is geld de regel max eenderde rot toelaatbaar maar daar ging ie nu net overheen dus een stukje wegslijpen plaatje erop lassen tectileren en weer goed .
Ik wist bij aankoop 4 jaar geleden dat dat het zwakke punt bij mijn auto was hij is 22jaar oud en weer zo simpel door de apk maakt mij weer blij .

Mazda :mrgreen:
AD1256/m8 :D
80 liter bassreflex :dance:
geen filter :clap:
Gebruikersavatar
mcTommi
Berichten: 2937
Lid geworden op: 16 jun 2005, 23:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

21 dec 2011, 12:58

22 jaar oud, dus net ingereden :mrgreen:
Kom maar binnen, Swieb, dan veeg ik even wat kofferbandrecorders en platenspelers aan de kant. Kopje koffie ? (vrij naar Malle Pietje RIP)
bas philips
Berichten: 196
Lid geworden op: 30 dec 2010, 20:19
Locatie: nijmegen

21 dec 2011, 13:18

22 jaar oud, dus net ingereden :mrgreen:
Ik heb het over een auto en niet over de vrouwtjes :lol: :lol:
AD1256/m8 :D
80 liter bassreflex :dance:
geen filter :clap:
Gebruikersavatar
mcTommi
Berichten: 2937
Lid geworden op: 16 jun 2005, 23:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

21 dec 2011, 13:40

22 jaar oud, dus net ingereden :mrgreen:
Ik heb het over een auto en niet over de vrouwtjes :lol: :lol:
Ooooooowwww, ik dacht dat Mazda een meiske was ;)
Kom maar binnen, Swieb, dan veeg ik even wat kofferbandrecorders en platenspelers aan de kant. Kopje koffie ? (vrij naar Malle Pietje RIP)
Gebruikersavatar
Plips
Berichten: 3789
Lid geworden op: 23 jul 2009, 19:24
Locatie: Het wilde oost'n

21 dec 2011, 17:48

Taaie karretjes die mazda`s.
Ik kom nog zo vaak mazdaatjes 323 tegen uit 1986 en vaak ook nou de hele oudjes uit 1982-1983

Ik heb een Mazda 929 coupé 1985 (mooie witte) gehad, daar heb ik qua comfort ook goede herinneringen aan.
Het roestte alleen wel erg hard, had ik toen maar een lasbakkie gehad :cry:
Hier stond "vroeger" een hele opsomming apparatuur, helaas kunnen er maar 255 tekens...
bas philips
Berichten: 196
Lid geworden op: 30 dec 2010, 20:19
Locatie: nijmegen

21 dec 2011, 17:58

Taaie karretjes die mazda`s.

Ik heb een Mazda 929 coupé 1985 (mooie witte) gehad, daar heb ik qua comfort ook goede herinneringen aan.
Die van mij is een 626 2.2i coupe automaat , ik ken die 929 coupe uit de mazda folder , wij hadden een 929 sedan 86'er (grijs).
AD1256/m8 :D
80 liter bassreflex :dance:
geen filter :clap:
Gebruikersavatar
Plips
Berichten: 3789
Lid geworden op: 23 jul 2009, 19:24
Locatie: Het wilde oost'n

21 dec 2011, 18:30

oooh zalig die Mazda automaten.
Heb jij die 4 traps met lockup?
Staat mij nog bij dat dat een heel fijne bak was, en i.c.m. met de 1.8 motor die mijn ouders in hun 626LX hadden een zuinige combinatie.
Hier stond "vroeger" een hele opsomming apparatuur, helaas kunnen er maar 255 tekens...
bas philips
Berichten: 196
Lid geworden op: 30 dec 2010, 20:19
Locatie: nijmegen

21 dec 2011, 20:06

oooh zalig die Mazda automaten.
Heb jij die 4 traps met lockup?
Staat mij nog bij dat dat een heel fijne bak was, en i.c.m. met de 1.8 motor die mijn ouders in hun 626LX hadden een zuinige combinatie.
Yep , 4 traps met lockup , sport en economie schakelaar , en een sneeuw/ijs stand .
Gelukkig een oud type bak die snel opschakelt en laat terug schakelt , niet dat electronisch geregel bij +55 versnelling omhoog -55 versnelling omlaag gekloot wat een electronisch gestuurde bak kan hebben als daar het schakelpunt ligt , bv honda .
200km stad met 200 km snelweg is goed voor een gemiddelde net boven de 1 op 11 .
File rijden is ideaal met deze bak , ik zet m in sneeuw verselling dan slaat ie de 1 over , je rijd dan kruipent mee zonder gas te hoeven geven .
AD1256/m8 :D
80 liter bassreflex :dance:
geen filter :clap:
Gebruikersavatar
gromsound
Berichten: 7439
Lid geworden op: 26 jun 2005, 21:58
Locatie: Haaksbergen
Contacteer:

24 dec 2011, 22:58

schakelpunten? Mogen Kojak en ik eeeeven lachen (haha).

TRAPLOOS is het ware werk, koop toch een DAF!

(te laat!)
lijdt aan AMHD - alles moet het doen
bas philips
Berichten: 196
Lid geworden op: 30 dec 2010, 20:19
Locatie: nijmegen

24 dec 2011, 23:38

schakelpunten? Mogen Kojak en ik eeeeven lachen (haha).

TRAPLOOS is het ware werk, koop toch een DAF!

(te laat!)
Elke maf rijd in een ... :oops:

maar ik heb een 343 variomatic gehad , nooit meer zo een aandrijfing ik vindt echt het maar niets als ik een toerenteller over 3000rpm zie schieten en daar zie blijfen staan tot je een beetje op snelheid bent.
Die toerenteller had ik ingebouwd voor ik commentaar krijg dat ie niet in een 323 zit
AD1256/m8 :D
80 liter bassreflex :dance:
geen filter :clap:
Gebruikersavatar
omniVoor
Berichten: 1023
Lid geworden op: 08 jun 2011, 10:36
Locatie: Enschede

25 dec 2011, 00:00

TRAPLOOS is het ware werk, koop toch een DAF!
Of een hybride met CVT, helemaal DIGITAAL geregeld
Gebruikersavatar
gromsound
Berichten: 7439
Lid geworden op: 26 jun 2005, 21:58
Locatie: Haaksbergen
Contacteer:

25 dec 2011, 00:45

[quote="bas philips] ik vindt echt het maar niets als ik een toerenteller over 3000rpm zie schieten en daar zie blijfen staan tot je een beetje op snelheid bent.[/quote]

grappig je beschrijft PRECIES het wezen van de suprioriteit van de CVT.
3000 rpm is in dit geval het max koppel punt en daar houdt ie de motor terwijl je acceleratie vraagt.
zodra je op snelheid bent gas laten vieren en het zakt weer naar de laagst mogelijke waarde bij die omstandigheden. geniaal ideaal. En als je echt gaat meten en niet op het schakelpunten gewende gehoor afgaat is het nog sneller ook.
(volledigheidshalve, een 343 met 1400cc 70pk en 30% verlies in een rubbervario is natuurlijk niet vergelijkbaar met een moderne duwband CVT achter een >100 pk doorsnee motor van nu - destijds reed je elke standaard kadet en escort er zonder meer uit bij het stoplicht).

tja als je liever de toerenteller steeds weer van voren af aan op ziet lopen, het niet optimale koppelkromme
deel doorlopend en daarom voortdurend van overbrenging wisselend... sinds 1959 niet meer nodig! Ik hoor nu al reclames over ZEVENtraps foutomaten... in een poging het nadeel te verkleinen door de snelheid-toerengrafiek in steeds kleinere stukkies op te delen. Jammer jongens er is maar 1 ideale aandrijving en dat is de CVT.
Ach straks met elektromotoren is het niet meer nodig die trekken al vanaf nul toeren, vaste overbrenging.

het is al zo ver gekomen dat diverse fabrikanten perfecte (VDT) cvts leveren met op verzoek van de klant gesimuleerde schokschakelpunten, zoveel je maar wil per stuurflippers te selecteren... een gruwel voor ware technici en CVT adepten.
Dan kan je net zo goed een foutomaat nemen, veel goedkoper...

DAFMAF, een eretitel voor ons!

Variogrom
lijdt aan AMHD - alles moet het doen
Gebruikersavatar
Plips
Berichten: 3789
Lid geworden op: 23 jul 2009, 19:24
Locatie: Het wilde oost'n

25 dec 2011, 11:30


het is al zo ver gekomen dat diverse fabrikanten perfecte (VDT) cvts leveren met op verzoek van de klant gesimuleerde schokschakelpunten, zoveel je maar wil per stuurflippers te selecteren... een gruwel voor ware technici en CVT adepten.
Dan kan je net zo goed een foutomaat nemen, veel goedkoper...
Of een robotbak :lol:
Een elektronisch bediende handbak/koppeling :?

Hnnnnnnnnnnn (niks) hnnnnnnnnnnnnnn (niks) hnnnnnnnnnnnnnn :?
Maar wel lekker goedkoop met maar 1100 euro meerprijs.

Vandaag weer met onze "citrohatsu" op pad, het is echt lachen met dat gebakje :lol:
Hier stond "vroeger" een hele opsomming apparatuur, helaas kunnen er maar 255 tekens...
Plaats reactie