Wat voor auto rijden MFB-freaks ???

Stort je hart uit in de MFBfreaks Koffiekorner. Alles mag, en niets moet!

Moderator: Moderators

gromsound
Contacteer:

11 aug 2019, 11:49

soo hee, knappe woage meneer! jammer dat het -zoals altijd met die gasgeveerde olieboten- technisch een ramp was.. Nochthans het zo te zien jouw dame niet heeft afgeschrokken :D
lijdt aan AMHD - alles moet het doen
Robertvs

11 aug 2019, 12:31

ook een leuk detail..., die lintkabel-isolators op de muur :wink:
541, 544, 585, (F9638 unrefurbished in dit theater)
omniVoor

13 aug 2019, 21:09

gasgeveerde olieboten- technisch een ramp
Ja idd een lekkende veerbol gehad, begon steeds meer te hobbelen en toen de rem er mee ophield het ding langs de kant gezet. Had een aardig oliespoor, zover je kon kijken.
Met een bol, een kan olie en wat gereedschap op het brommertje er naar toe en de bol vervangen en olie bijgevuld, reparatie aan huis zoals je van mij gewend bent. :D
De volgende dag met de bus ernaar toe en nog een hele tijd mee gereden. Op een defecte spanningsregelaar na verder geen problemen mee gehad.
Dat was wel anders met de CX die ik later heb gehad, daar mankeerde alles aan wat er maar aan kan mankeren.
mae

14 aug 2019, 18:49

In de Xantia is het hydrauliek achteraf bezien toch wel redelijk betrouwbaar, en met de rest van de techniek ook weinig ruzie gehad. Twee stuks gereden, samen in totaal iets van 60.000 tot 90.000 km op de teller gezet (de eerste heb ik ergens rond 350.000 afgedankt, de tweede heeft de 240.000 niet gehaald, maar hoge km-standen zijn dus in principe ook geen probleem). De eerste had ergens een spijpelend lekje dat niet groter werd en ik dus gewoon heb laten zitten. Tweede kreeg een lek in de hogedrukleiding naar de stuurbekrachtiging. Afslepen en laten maken had zonder meer lonend geweest, maar hij moest ook voor de APK en er bleek naast het verwachte kogel- en hoezenwerk ook een band schade te vertonen en roest te zitten op een paar dure plekken. De reparaties overtroffen de dagwaarde net iets teveel om nog verantwoord te zijn (ik leg het omslagpunt rond 1.5 keer de dagwaarde uitgeven per jaar).

20 jaar is te jong voor een youngtimer en begint langzaamaan te oud te worden voor probleemloos toeren. Dan kun je beter gewoon door blijven rijden tot onderhoud/reparatie niet meer loont en daar blijkt het hydrauliek niet direct doorslaggevend te zijn voorzover mijn ervaringen met dit model representatief zijn.

Van de CX heb ik wel meer verhalen gehoord en gelezen, en kan ik me goed voorstellen dat er véél van op de sloop zijn beland die de 20 jaar lang niet gehaald hebben. Ik vind het wel prachtige auto's, maar zou er alleen eentje kopen als ik genoeg geld over had en een overdekte stalling/garage.
Plaats reactie