Wat voor auto rijden MFB-freaks ???

Stort je hart uit in de MFBfreaks Koffiekorner. Alles mag, en niets moet!

Moderator: Moderators

mcTommi
Contacteer:

25 feb 2006, 00:43

Onderwerp spreekt voor zich.......

Dus allemaal reageren maar........lekker off-topic, maar daar is de koffie-corner voor.
Kom maar binnen, Swieb, dan veeg ik even wat kofferbandrecorders en platenspelers aan de kant. Kopje koffie ? (vrij naar Malle Pietje RIP)
Laurens

25 feb 2006, 10:25

wel, ik (mijn ouders... ik mag nog niet rijden) rij een Seat Toledo magnus...
1997 is ie geloof ik uit, 2 liter motor met slechts 100pk... wij als elektronicafreaks kunnen vast wel wat in de chips sleutelen om daar wat meer uit te persen :twisted:
tis nog wel een automaat!
mcTommi
Contacteer:

25 feb 2006, 10:56

tis nog wel een automaat!
Ja, schakelen is voor de dommen hoor, wie DAT heeft uitgevonden.
Enige nadeel is dat automaatbakken bij hoge kilometerstanden wel eens zodanig kapot gaan dat reparatie een maandsalaris of meer kost. Dat heb je bij een gewone versnellingsbak niet.......alleen moet dan de koppeling wel eens vervangen worden, kost heel wat minder.

Tom.
Kom maar binnen, Swieb, dan veeg ik even wat kofferbandrecorders en platenspelers aan de kant. Kopje koffie ? (vrij naar Malle Pietje RIP)
M. Miller
Contacteer:

25 feb 2006, 12:03

Zoals gezegd, een groene Citroën Xsara 1.6i uit 1999. en een rode Citroën 2CV6 Club uit 1984.
Zelf rijd ik in een Volkswagen Polo 1.9l SDI uit 2005, met een grote blauwe L erbovenop. Met een beetje geluk is dat na 16 Maart afgelopen.
kappie

25 feb 2006, 21:22

wij ( mijn vrouw ,3 kinderen en ik) verplaatsen ons in een renault espace
van 1995 rijdt erg lekker wel wat rammeltjes hier en daar,maar dan zetten we onze radio wat harder ( Philips natuurlijk) ook het verbruik is
aan de hoge kant , 1:9 maar voor de rest is het een fantastische auto.
onvoorstelbaar zijn die dingen maar 35watt ??
Thomas
Site Admin
Contacteer:

25 feb 2006, 22:19

Zoals reeds bekend, berijd ik een klassieke Toyota Tercel uit 1979. Wagentje is nu zo'n drie jaar in mijn bezit, en rijdt nog geweldig. Toen ik 'm kreeg had hij twaalf jaar stilgestaan in een garage, en was dus uiterlijk en inwendig nog écht als nieuw. Slechts 21.475 kilometers bevonden zich op de teller; het ding was amper ingereden!
Inmiddels zijn we zo'n 33.000 kilometer verder, en nog steeds geen problemen. Hij heeft echter wel wat onderhoud nodig, iets waaraan ik de afgelopen tijd wellicht wat te weinig aandacht aan heb geschonken. Als ik straks echter verhuisd ben en hij eindelijk weer de garage in mag 's nachts, kan ik ook eens beginnen aan een grote poets- en achterspatbordroestverwijderingsbeurt. Ohja, één eigenschap krijg ik 'm niet afgeleerd: hij trekt al sinds ik 'm heb vrij eigenwijs naar rechts. Uitvoegen betekent gewoon: Stuur loslaten en handen omhoog. Niet gezond, ik denk dat ik 'm daarvoor maar eens naar een schadeherstelbedrijf breng. Niet dattie ooit serieus in de poeier heeft gezeten, maar die gasten kunnen dat wel aardig uitzoeken en oplossen. Verder is de sporing niet ideaal (binnenkant band slijt harder dan buitenkant band).
Voor de rest: ik hou van dat dingetje!
Thomas Baur
webmaster http://www.mfbfreaks.com
De Enige Echte Philips Motional Feedback Website!
Marantz=better
Contacteer:

25 feb 2006, 23:37

Ik rij altijd in oude gebakkies. Momenteel een oude Volvo Amazon uit 67. Niet te geloven hoe taai die dingen zijn. Wel een herrie op de snelweg. Mis ik de radio niet want die zit er niet in.
Wie het oude niet eert is die nieuwe rommel op zeker weerd
mcTommi
Contacteer:

26 feb 2006, 01:14

Ohja, één eigenschap krijg ik 'm niet afgeleerd: hij trekt al sinds ik 'm heb vrij eigenwijs naar rechts. Uitvoegen betekent gewoon: Stuur loslaten en handen omhoog. Niet gezond, ik denk dat ik 'm daarvoor maar eens naar een schadeherstelbedrijf breng. Niet dattie ooit serieus in de poeier heeft gezeten, maar die gasten kunnen dat wel aardig uitzoeken en oplossen. Verder is de sporing niet ideaal (binnenkant band slijt harder dan buitenkant band).
Voor de rest: ik hou van dat dingetje!
Zou maar gewoon naar de Kwikfit o.i.d. gaan ! Of een bandenboer, sporing afstellen en uitlijnen; hoef je wat minder vaak nieuwe banden te kopen ook.

Groeten,
Tom.
Thomas
Site Admin
Contacteer:

27 feb 2006, 00:27

Ik rij altijd in oude gebakkies. Momenteel een oude Volvo Amazon uit 67. Niet te geloven hoe taai die dingen zijn. Wel een herrie op de snelweg. Mis ik de radio niet want die zit er niet in.
Amazone is een geweldig mooie wagen. Is dat je dagelijkse vervoer?
Thomas Baur
Thomas
Site Admin
Contacteer:

27 feb 2006, 00:28

Zou maar gewoon naar de Kwikfit o.i.d. gaan ! Of een bandenboer, sporing afstellen en uitlijnen; hoef je wat minder vaak nieuwe banden te kopen ook.

Groeten,
Tom.
Uitlijnen is al vaak gebeurd, daar ligt het niet aan. Vreemde situatie, ik denk dat de stuurinrichting ergens niet okee is...
Thomas Baur
Marantz=better
Contacteer:

27 feb 2006, 21:52

Amazone is een geweldig mooie wagen. Is dat je dagelijkse vervoer?
Die Amazon brengt mij inderdaad dagelijks waar ik heen wil (of moet als het werkdagen betreft :( )Dat doet dat ding zeer braaf overigens. Start altijd op LPG, ook met min 10. Luxe zit er niet in, maar daar geef ik niet om. Met apparatuur eigenlijk hetzelfde. Ik hoef weinig toeters en bellen maar het moet wel goed klinken. Vreemd genoeg kom ik ook met auio-apparatuur ook altijd op ouder spul terug. Oude Marantz, Philips, Pioneer, Sansui en B&O spullen vind ik doorgaans geweldig klinken. Wat een sof als je dan weer zo'n Kijkshop home-cinema setje hoort. Brrrr...Daarom heet het natuurlijk Kijkshop. Moet je naar kijken en niet luisteren
Vr.gr.
Rick
Wie het oude niet eert is die nieuwe rommel op zeker weerd
mcTommi
Contacteer:

27 feb 2006, 23:40

Brrrr...Daarom heet het natuurlijk Kijkshop. Moet je naar kijken en niet luisteren
Vr.gr.
Rick
Neeeeeee, je moet er alleen gaan KIJKEN en niets KOPEN, daarom heet het kijkshop !

Groeten,
Tom.
gromsound
Contacteer:

05 mar 2006, 22:34

Enige nadeel is dat automaatbakken bij hoge kilometerstanden wel eens zodanig kapot gaan dat reparatie een maandsalaris of meer kost.
Tom.
JA een FOUTomaat wel... de onvolprezen VARIOMATIC is door elke fietsenmaker (al dan niet gediplomeerd) te repareren met standaard gereedschap en het duurste onderdeel dat eringaat (heel af en toe) is een membraantje van 50 piek (eh, 22 euro - zo lang is het al geleden dat ik er eentje kocht :lol: ).

MFB freaks zijn vermoedelijk eigenwijs, kritisch op prestaties en uiterlijk en houden van aparte techniek zonder digitale poespas, die aantoonbare voordelen geeft. Tegen de heersende mode in (surroundrotzooi). Ik verwacht derhalve weinig kadettjes en corollaas in dit topic.

Is het toeval dat mijn beider liefdes uit Eindhoven komen?

Gromsound - zoeft sedert 1983 trappenloos verder.
mcTommi
Contacteer:

05 mar 2006, 22:55

Ben vandaag naar een DAFfie gaan kijken van 1964........als ik weer eens geld heb, komt die er wel bij natuurlijk; wie schakelt er nou nog; dat is echt voor hele domme mensen :lol: :lol: :lol: :lol:

Afstandsbediening voor TV en wat al niet meer en dan schakelen in hullie Kadett..........je verzint het niet ! Maar het bestaat !!

Tom
M. Miller
Contacteer:

06 mar 2006, 00:00

Enige nadeel is dat automaatbakken bij hoge kilometerstanden wel eens zodanig kapot gaan dat reparatie een maandsalaris of meer kost.
Tom.
JA een FOUTomaat wel... de onvolprezen VARIOMATIC is door elke fietsenmaker (al dan niet gediplomeerd) te repareren met standaard gereedschap en het duurste onderdeel dat eringaat (heel af en toe) is een membraantje van 50 piek (eh, 22 euro - zo lang is het al geleden dat ik er eentje kocht :lol: ).

MFB freaks zijn vermoedelijk eigenwijs, kritisch op prestaties en uiterlijk en houden van aparte techniek zonder digitale poespas, die aantoonbare voordelen geeft. Tegen de heersende mode in (surroundrotzooi). Ik verwacht derhalve weinig kadettjes en corollaas in dit topic.

Is het toeval dat mijn beider liefdes uit Eindhoven komen?

Gromsound - zoeft sedert 1983 trappenloos verder.
Een vriend van me (met MFB's) rijdt rond in een knaloranje VOLVO 66 GLS :D we zijn een hele zomervakantie beziggeweest met het opknappen van dat ding, we zijn er vorig jaar ook nog mee naar Lowlands geweest, eens kijken of ik een foto kan vinden.
Plaats reactie