Philips en Lite on?

Stort je hart uit in de MFBfreaks Koffiekorner. Alles mag, en niets moet!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
4000ds devil

08 jul 2019, 11:18

Laatst zag ik dit:

http://www.pldsnet.com/about.php

PLDS een joint venture tussen Philips en Lite on tbv in optical disc drives (odd), zal Lite on de naam van Philips in licentie gebruiken? Ik ga ervan uit dat Philips hier niet meer in zit met hun tegenwoordige Healthcare beleid? Of zal dit het laatste restje zijn wat binnenkort zal worden afgestoten.

Wetzlar ook ooit een Philips bolwerk:

http://www.plds.de/en/sites/company_history.php
mae

08 jul 2019, 12:45

Ik meen dat PLDS (het voormalige Philipsdeel althans) vooral onderdelen en samenstellingen levert en dat inkopers van onderdelen niet erg merkgevoelig zijn, dus daar heeft een naamlicentie weinig toegevoegde waarde. Liteon had zelf al een goede naam op het gebied van eindproducten.

Voor zover Philips nog DVDRW PC-loopwerken in het assortiment heeft, komen die wel rechtstreeks bij Liteon vandaan. Ik denk gewoon ingekocht en niet in licentie.

Ook leuk dat ze die geschiedenis zo redelijk uitgebreid vermelden.

Daaraan kun je zien hoeveel er toch nog over is van de grote namen van weleer. Zo zie ik een samenwerking met Funkwerk Dabendorf langskomen, ooit onderdeel van Funkwerk Kolleda (een vrij bekende tak van wat wij vroeger als RFT kenden) en Funkwerk Dabendorf is nu eigendom van Novero dat op zijn plaats zo te zien nog een nazaat is van SEL (of in elk geval van Nokia).

Edit: Novero is sindsdien opgegaan in Laird en Laird in Advent...
4000ds devil

09 jul 2019, 11:09

SEL Standard Elekronik Lorenz is ook lang van Itt geweest en Lorenz is ook even van Philips geweest eind 20er of 30er jaren. De consumenten electronica wereld is nu een spel geworden tussen de Koreanen, Taiwanezen en Chinezen, ook de grote Japanse namen van weleer hebben de slag verloren op Sony en Panasonic na dan.
Will
Contacteer:

09 jul 2019, 12:11

Nu we het toch over ITT / SEL / Lorentz hebben...
Is dit wel een leuk filmpje... niet alleen het apparaat, maar ook een stuk geschiedenis komt voorbij.

directe link
Een verzamelaar ziet niet wat hij al heeft, hij ziet alleen wat hij nog mist.
Plaats reactie