Loewe is failliet

Stort je hart uit in de MFBfreaks Koffiekorner. Alles mag, en niets moet!

Moderator: Moderators

mikey

01 jul 2019, 09:04

Die glasbakken zijn te klein :oops:
Al waren ze er toch ook wel met heel goed beeld in.
Heb ooit gehoord dat ze er zelfs met hdmi ingangen waren al heb ik die nog nooit gezien.

Denk als ik nu een nieuwe nodig had zou ik eerder na een pro monitor gaan kijken zijn vaak toch wel een stuk degelijker gemaakt en zonder die smart onzin wat na 5 jaar toch niet meer werkt.
Bestaat er medicatie voor het stapel virus :?:
Helaas nog niet :pray:
Daarom dus veel Philips en JVC stapels die langzaam maar zeker groeien :shock:
Harry

01 jul 2019, 09:09

Zouden er nog meer mensen zijn die een nieuwe glasbak zouden kopen?
Een nieuwe? Die zouden nog al duur zijn. Maar een tweedehandsje zou ik ook nu nog wel kopen, niet vanwege de beeldkwaliteit maar wel vanwege de te verwachten levensduur.
Van alle dingen die ik ben kwijtgeraakt mis ik mijn verstand het meeste...
snameroc

01 jul 2019, 13:29

Onze eerste lcd van philips nu 13 jaar is voorlopig al 4 jaar jaar ouder geworden dan onze eerste glasbak daar was bij 9 jaar de bb helemaal op. Dus niet alles vroeger was beter. En de eerste lcd wordt nog dagelijks gebruikt en de 2e is nu 4,5 jaar en gaat ook nog goed. Dus ja als het nodig is kopen we gewoon een nieuwe. Maar in tegenstelling tot audio zijn televisies wel aanzienlijk beter is beeldkwaliteit geworden.
Albert900

01 jul 2019, 13:52

tja ik had graag een nieuwe DAF 33 gekocht maar helaas was het merk geschiedenis nog voor ik een rijbewijs had... en dus moest ik het in 1983 doen met het laatste bouwjaar (1974) dat ik nog wel kon krijgen. En maar lassen. Maar ik rijd er nu nog elke dag mee (iets getweakt jawel, maar ook op benzine deed ie het nog prima). En de nieuwste DAF66 coupe die ik vond (1976) rijdt hier nog steeds.

De NIEUW gekochte JVC KDD35 heb ik tot op heden aan de gang kunnen houden.
De NIEUW gekochte marantz SR1000 idem, die heb ik alleen verkocht omdat ik een 720 had gescoord.
Ik rijd nog altijd op mijn NIEUW gekochte fiets uit 1980.
En de behoorlijke bandrecorders waren uit de handel toen ik er aan toe was, dus dan maar de NIEUW gekochte N4511 van pa in ere gehouden.
De oranje B&D boormachine uit 1976 doet het ook nog. de heggeschaar zal niet veel jonger zijn. Stukkie varen? vendex buitenboordmotor uit 1974, doettet bij de eerste ruk. Alles NIEUW gekochte spullen van thuis.

Bij MM en Aliexpress ben ik nog nooit geweest... de telefoon is een Nokia 1600 (2e hands, was niet meer nieuw te koop).
Als mijn laatste glaspijp TV kapot gaat heb ik echter wel een probleempje vrees ik.
Tja, als iedereen zo gaat doen kan geen enkele fabrikant in leven blijven..... Er zullen mensen moeten blijven die ook nieuwe spullen kopen.
CD304,FA920,FT930,FT950,FV930,CD931,CD940,CD950,FC931,FC950,DCC900,DCC951,DSC950,
DSS930,CDI220,CD753,DCC730,FC870,EQ670,SX6090/190/290/390/5877,AH489,CD614,AF977,
DAT850 (en z'n JVC halfbroer). 4x RH541,2 xRH544/00R,2xRH544/78R,2xAH586 en 2xAH587.
gromsound
Contacteer:

01 jul 2019, 16:27

Waarom zou je dat doen ? Toch niet voor de beeldkwaliteit.
dus wel, ik heb analoge bronnen die zien er op een flatscreen absoluut niet uit. Maar inderdaad 1 goede monitor* zou ook kunnen dan moet ik maar de gewone TV uitzendingen kijken op zon led kreng.

*helaas is mijn fijne matchline pijp (1984) laatst ook overleden.

Of fabrikanten kunnen overleven boeit me niet, die gaan maar wat anders maatschappelijk zinvols doen de kapitalistische markt doet vanzelf zijn werk wel (er zijn ook geen stoomlocfabrikanten meer). belangrijker vind ik het tegengaan van nodeloze verspilling van grondstoffen en energie. We kunnen met zoveel minder toe (of veel meer mensen elders kunnen het veel beter hebben) als we die onzinnige modieuze consumentenwedloop achter ons zouden kunnen laten...
Maar het zit in de mens, de ex DDR burgers die noodgedwongen meesters waren in improviseren en eindeloos hergebruiken hebben dat direct afgezworen toen ze bij de vrije westerse markt hoorden. Zouden ze dat ook hebben gedaan als ze niet al die jaren naar westduitsland hadden kunnen kijken? ''dat willen wij ook!''

Op dit forum doen we al ons best op 1 gebied (audiospul), waarom zou je een moderne MM plastic RUC aldannietsuroundset willen als je goedwerkende klassieke HiFi hebt staan? De rest (setje 2 t/m N) is hobby, maar spaart in ieder geval nog stortafval uit.
lijdt aan AMHD - alles moet het doen
Will
Contacteer:

01 jul 2019, 17:12

Ja, ik ben ook tegen het zinloos verspillen van bronnen om de economie aan het draaien te houden.
En natuurlijk is er een vorm van naijver, aapjesgedrag of afgunst. Met het gevolg: dat wil ik ook, dus gaat die ouwe meuk bij het vuilnis.
Om jaren later weer de LP’s of bandrecorders en cassettedecks in huis te halen omdat een stelletje freaks op een forum dat ook doet. Dat je constant bezig bent om het spul draaiend te houden beseft de massa niet en een freak vindt dát nu juist leuk. Aapjesgedrag :think:

Maar het na-apen is blijkbaar ook belangrijk om de soort in stand te houden en alle beestjes doen het.

Daarnaast is er ook een (gezonde) hoeveelheid ontevredenheid wat weer tot inventiviteit leidt. Zo heb jij een Dafje en een brommer elektrisch gemaakt en lees je eigen verhaal nog eens na wat de redenen waren :wink:

En zo hebben we bereikt waar we nu staan, het is niet allemaal kommer en kwel.
We willen gewoon vooruit. Blijkbaar zit dat in de genen.
Een verzamelaar ziet niet wat hij al heeft, hij ziet alleen wat hij nog mist.
mae

01 jul 2019, 21:37

4 jaar geleden zal het wel RUP zijn geweest (rotzooi uit Polen), van de Taiwanese multinational TPV.

RUP ? Nou de TV zelf is prima maar de 'Smart' sectie is waardeloos. Gebruiken we nooit. HBO gaat via de Ziggo Humax decoder (alleen voor series). Netflix via een Philips BlueRay speler.
Het verdrietgedeelte (smart) is RUI en daar heeft TPV inmiddels een mouw aan gepast door de ontwikkeling terug te halen en in eigen hand te nemen, als ik het goed begrepen heb.

Ik lees net dat Philips en TPV zich in goed gezelschap bevonden met een ander slachtoffer van RUI: https://tweakers.net/nieuws/154666/boei ... meurs.html
mae

01 jul 2019, 21:50

*helaas is mijn fijne matchline pijp (1984) laatst ook overleden.
Da's een K40, daar is 9 van de 10 keer nog wel wat mee te beginnen.
gromsound
Contacteer:

06 jul 2019, 18:06

ja ik zal oom Johan nogges lief aankijken (als ik dat al kan :mrgreen: ) die repareert die dingen op jarenlange routine. Hopen dat de onderdelen er nog zijn, ik heb zelf al eens een doosje spul van hem overgenomen.
de primaire TV (philips glaspijp 16:9 50Hz) is een stuk nieuwer die houdt het nog wel even vol hoop ik.

mbt de redenen voor e ombouw van de daf en de brommerts/fiets, daar geldt natuurlijk ook sterk : hergebruik en levensduurverlenging. en het is nog steeds stukken goeikoper dan een nieuwe kopen (ook in de miljeubalans, de fabricage energie is in 1974 al gespendeerd). overigens hoef ik gelukkig niet ''constant te sleutelen'' aan mijn visoog/MFB A-audioset, anders was het gauw over. het ging me in dit verhaal vooral om de dagelijkse gebruiksspullen, de rest (setje B t/m Z) is puur hobby. en dat is per definitie tijdverdrijf voor de fun.

twijfelgeval is de dagelijkse video (vcc uiteraard), die valt pakweg 2x per jaar uit en benodigt dan weer wat TLC. Meestal binnen het uur opgelost dus niet zon probleem. en zo wel dan heb ik er nog wel eentje :lol:
lijdt aan AMHD - alles moet het doen
4000ds devil

08 jul 2019, 11:25

Zag vd week een docu over Gazelle....u weet wel, dat Nederlandsche Fietsenmerk.... de Frame-pjes kwamen uit China...
Leve de wereldeconomie.... :roll:
Klopt ik heb het programma ook gezien en op andere dozen stond MADE IN VIETNAM :D
Harry

08 jul 2019, 11:38

Zag vd week een docu over Gazelle....u weet wel, dat Nederlandsche Fietsenmerk.... de Frame-pjes kwamen uit China...
Leve de wereldeconomie.... :roll:
Bah, praat me niet over Gazelle... Jarenlang fietsen van dit merk gehad, vroeger erg goed. In de 90er jaren kwam de fiscaal aftrekbare "fietsregeling" waarmee je voordelig elke 3 jaar een nieuwe kon kopen. Elke nieuwe bleek echter slechter dan de vorige, en pas na de 1e grote beurt bij een fietsenmaker liepen ze lekker. Dus met nieuwe ketting, tandwielen etc ! In 2000 ben ik gestopt met inruilen, voor mij geen nieuwe fiets meer van dit merk.
Zo, dat moest ik even kwijt :cry:
Karsten

08 jul 2019, 11:46

Oei; Als ik dit zo lees dan zal ik mijn Gazelle Sport Solide uit 1986 maar extra koesteren. :wink:
Meten is weten en weten wat je meet.
Harry

08 jul 2019, 12:03

Dat zou ik zeker doen! Zo'n exemplaar heb ik ook gehad denk ik, goudkleurig met 3 versnellingen en trommelremmen. Die heb ik echt helemaal opgereden met het dagelijkse woon-werkverkeer.
Robertvs

09 jul 2019, 17:38

Degene die hier nog in de schuur staat is een Gazelle Impala, ook ergens eind 70'er jaren... doet het weliswaar nog prima.
Nu toch maar gekozen fuer ein Deutches Spitzen Qualität fahrrad :lol: :lol:
541, 544, 585, (F9638 unrefurbished in dit theater)
Remi

09 jul 2019, 17:51

Loewie ?
Ik sta nog steeds elke maand in de plus............ :mrgreen:
Ik lees ook steeds vanzelf Loewie..gelukkig voor Lowie lees ik het verkeerd :P
"Hoezo nu wel genoeg? D'r is toch nog plek!" jaja, waar dan? "Ha! d'r kan nog wat in de auto!"
Plaats reactie