PHILIPS D8323: een aantal vragen

Stort je hart uit in de MFBfreaks Koffiekorner. Alles mag, en niets moet!

Moderator: Moderators

SantiOriginal

01 sep 2018, 23:40

Dag,
al enige tijd ben ik de trotste eigenaar van een Philips D8323 spatial stereo cassette recorder. Wat een mooi vormgegeven apparaat, een echte eyecatcher!.
De radio functie en het afspelen van cassette doet de D8323 perfect. Echter, bij aankoop toentertijd merkte ik tijdens het schoonmaken en nader bekijken van het apparaat de het volgende:

- een lichte bolling bij de knoppen van het is cassette gedeelte, een soort van open ruimte. Alsof de radio ooit open is gemaakt en niet goed meer terug in gezet.
- de recordknop zit muurvast - tenzij ik iets niet goed doe - maar ik durf niet als een dolle erop te drukken. Zou dat met die ' bolling" te maken kunnen hebben? Of is het gewoon ouderdom/aankoek?

- Ik luister graag ook muziek via mijn smartphone. Dat doe ik met een kabeltje van smartphone naar de line in van de D8323. Hiervoor moet ik op de play-knop drukken van de D8323 en ik kan muziek luisteren.
Echter er is erg veel hiss. De volume op mijn smartphone zet ik volledig open en dan de volume van de D8323 voor de fine-tuning. De hiss/brom is met name tussen de muzieknummers door te horen of bij een klassiek rustig stuk, bij normale popmuziek gaat deze naar de achtergrond. Enig idee hoe dit valt te verhelpen? Zou het iets met tekort van versterking te maken hebben?
Ik heb het bovenstaande principe ook draadloos toegepast met een bluetooth dongle (bij de action voor een appel en een ei), zodat ik muziek kan skippen zonder op te staan, maar de hiss komt dan echt enorm op de voorgrond.Niet om aan te horen.
Als laatste heb ik een cassette-tape met bluetooth functie uitgeprobeerd. De overdracht van het geluid is dan prima, enige hiss, maar zeker niet zo storend als met conventionele kabel 3.5mm naar line in vanuit mijn smartphone. Echter: de bluetooth cassette stopt er na enige tijd mee: de D8323 scheidt er gewoon mee uit. Ik heb een Sharp cassettespeler die dit dan weer niet doet en de bluetooth cassette zonder enige problemen laat draaien, echter anders dan de D8323 geeft de Sharp dan weer een enorme diepe brom tijdens het afspelen van de bluetooth cassette.

Bedankt voor het delen met jullie, hoop dat jullie me verder op weg kunnen helpen!
Groet,Santi

Oh, en ik vroeg me af: heeft de D8323 schaalverlichting?
Plaats reactie