Recht op repareerbare apparaten?

Stort je hart uit in de MFBfreaks Koffiekorner. Alles mag, en niets moet!

Moderator: Moderators

Stiefkop

Re: Recht op repareerbare apparaten?

Berichtdoor Stiefkop » zo apr 15, 2018 12:51 pm

Ik houd er ook niet van om iets weg te gooien als het nog niet stuk is want alle veranderingen zijn nog geen verbeteringen. Ik vind bijvoorbeeld Windows 7 prettiger in gebruik dan Windows 10
Als iets het niet meer doet schroef ik het meestal zelf uit elkaar om te kijken of ik het alsnog weer aan de praat kan krijgen.
Heb ook het idee dat men handig gebruik maakt van nieuwe technologieën vooral media o.a. Facebook, Twitter e.d. het zorgt ervoor dat mensen doorlopend met de aaifoon bezig zijn en de aandacht afgeleid wordt van zaken die voor de consument – burger niet in zijn voordeel zijn maar op deze wijze slinks er door gedrukt worden.
Zelfde techniek als de oude Romeinen geef het volk brood en spelen, een uitdrukking die slaat op de praktijk om de gunst van het volk te winnen door oppervlakkige behoeften van het volk te lenigen.
De rode draad in het beleid is nog altijd dat de rijken niet armer worden. De leus ‘de pastoor houdt ze dom en de directeur houdt ze arm’ geld nog steeds. Kijk maar in uw portemonnee wat er aan het eind van de maand overblijft ondanks alle mooie beloften uit Den Haag dat iedereen er op vooruit zou gaan.
Je kunt hierover gaan klagen maar dat helpt niet altijd
Als je wat wilt veranderen moet je er ook zelf mee aan de slag gaan.
www.DieHollanders.nl
Stiefkop

movieman

Berichtdoor movieman » zo apr 15, 2018 2:05 pm

Interessant! klik

Er zit wel een kern van waarheid in het betoog als je het mij vraagt...

In wetenschappelijke reportages wordt vaak gesproken van "human ignorance" oftewel vrij vertaald: bewuste instandhouding van menselijke onwetendheid (lees: domheid). Ik hol niet achter de massa aan en ik heb ook geen plank voor mijn hoofd, maar ik denk dat ik een uitzondering ben. Ik verbaas me soms over de onzin die mensen met een universitaire opleiding uitkramen, je zou toch denken dat die bevolkingsgroep bovengemiddeld intelligent is... :think:

Waar ging het alweer over... Oh ja... repareren. :mrgreen:

gromsound
Contacteer:

Berichtdoor gromsound » zo apr 15, 2018 3:23 pm

Het liefst mensen die nog in het bezit zijn van een normale mobiele telefoon waarmee men hoofdzakelijk alleen maar kan telefoneren en daarnaast geen aanmelding ( account ) hebben op sociale media zoals Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+, WhatsApp en dergelijke zodat men niet afgeleid wordt.
He Movie en Karsten: ze zoeken ons! 8)
succes ermee, dat is nog geen 4% van de NL bevolking. zo wordt het ook nooit een brede beweging :?
lijdt aan AMHD - alles moet het doen

movieman

Berichtdoor movieman » zo apr 15, 2018 4:08 pm

Laat ze maar zoeken, ik heb geen GPS-chip in mijn mobieltje. :obscene-birdiedoublegreen:

Hoewie Loewie
Contacteer:

Berichtdoor Hoewie Loewie » zo apr 15, 2018 4:33 pm

Dacht je nou echt dat "ze" niet weten waar jou "alleen bellen en sms'en mobieltje" is? Kom op Movieman......... :think:
Erres 6393/6194/3390/3370 RS3536 CD1151/1204 SX6489 Aristona SA5910 AR8525 SG1408 CD1202
Philips GF403 202 212 426 532 701 840 CD104/371/650/911/950 Magnavox FD1041
en veul Superscope. :D www.superscopeaudio.nl

ChromeMaximaII

Berichtdoor ChromeMaximaII » zo apr 15, 2018 4:42 pm

Alsof ubuntu veiliger is dan windows, tja
Hangt ervan af waarvoor veiliger. Als de attack (phishing bijvoorbeeld) gericht is op het onderdeel tussen stoel en toetsenbord maakt het inderdaad weinig uit. Als de attack gericht is op software, dan maakt het minder uit dan vroeger want sinds Vista is MS een klein beetje aan het inlopen... Maar misschien heb ik serieuze beveiligingsproblemen specifiek in Ubuntu gemist, en zitten er nog een paar grote zero days in?
Ubuntu en alle andere linux distributies bevatten beslist de nodige zero-day exploits. Maar een open source besturingssysteem heeft een intrinsiek recht op repareerbaarheid. Iedereen die eraan wil bijdragen om een 'kapot' linux besturingssysteem te herstellen kan dat. Dat kan je met een Windows of Mac OS wel vergeten.

movieman

Berichtdoor movieman » zo apr 15, 2018 5:01 pm

@ Loewie: als je BB bedoelt dan heb je gelijk. De NSA luistert zelfs Merkel en Rutte af. Ik bestel geen raketbesturingssystemen bij Mouser dus ik ben toch niet interessant (genoeg) voor ze. :lol:

Alles wat iets zendt, kun je opsporen met een driepuntsmeting maar er moet wel een reden voor zijn... Als je je hele leven op smoelboek zet via je mobieltje dan maak je het mensen wel heel erg makkelijk, dit wilde ik zeggen.
Laatst gewijzigd door movieman op zo apr 15, 2018 5:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Harry

Berichtdoor Harry » zo apr 15, 2018 5:09 pm

Mmm, dat weet ik niet, in tegenstelling tot de moderne elektronicus die alleen maar printjes kan uitwisselen ben jij in staat tot zelf nadenken en iets ontwikkelen. En da's gevaarlijk hoor! :mrgreen: :wink:

movieman

Berichtdoor movieman » zo apr 15, 2018 5:13 pm

Moet je dat nu verklappen Harry... :lol:

Fotohuis
Contacteer:

Berichtdoor Fotohuis » zo apr 15, 2018 5:21 pm

Geloof me: Movieman staat in de top 10 van de FSB ..... :mrgreen:
Ik bestel geen raketbesturingssystemen bij Mouser dus ik ben toch niet interessant (genoeg) voor ze. :lol:
Nee, want die ontwikkel jij natuurlijk gewoon zelf. :idea:
http://www.svema.info
Analoog? Dynavox TPR-3 5670W buizen voorversterker, ET-100 met Teufel Ultima 20 Mk2. N4504, N4450, N2521, N2507, 212, 312, 222, draaitafels + GP401/412 MKII Shibata. CD204, CDF200. NAD C352, C422, C521BEE+FB820. 22RH743+22RH544/79R

ds23man

Berichtdoor ds23man » zo apr 15, 2018 5:28 pm

Bomgordel Isis.

Zo, staan we gelijk in het scanlijstje van de diensten...... :lol:
Wel een vriendin, maar gelukkig een grote boerderij: dus stapelen maar!

Fotohuis
Contacteer:

Berichtdoor Fotohuis » zo apr 15, 2018 5:32 pm

http://en.epp.electron.ua/

Hebben nog een militaire afdeling die de besturingsmodules levert voor de Oekraïnse versie van de BUK missile.
Kun je altijd nog even contact opnemen.

Oei, binnenkort een zenuwgas aanval in Ravenstein voor deze geheime informatie. :mrgreen:
Analoog? Dynavox TPR-3 5670W buizen voorversterker, ET-100 met Teufel Ultima 20 Mk2. N4504, N4450, N2521, N2507, 212, 312, 222, draaitafels + GP401/412 MKII Shibata. CD204, CDF200. NAD C352, C422, C521BEE+FB820. 22RH743+22RH544/79R

Fotohuis
Contacteer:

Berichtdoor Fotohuis » zo apr 15, 2018 6:06 pm

Afbeelding

Fomapan film

http://shop.fotohuisrovo.nl/product_inf ... anguage=ne

Afbeelding

Fomapan X-ray film, inderdaad van MIJN rug, gemaakt met zo´n USSR apparaat.

Dat krijg je als je morele steun verleend en tank-training op je 56+ in een crisis gebied (Donetsk) gaat doen. UK, Frankrijk en USA hadden beter daar de kruisrakketten kunnen afschieten ivm. de schending van het verdrag van Boedapest 1994 met het schenden van de integriteit van Oekraïne. Dat er ruim 30.000 Russische troepen zitten maakt toch niet uit want volgens Poetin zijn er geen Russische troepen op Oekraïns grondgebied. (Behalve dan op de Krim want die groene mannetjes waren ineens op uitnodiging van Rusland en ach, in 1954 had Chroesjov dat gedeelte aan Oekraïne cadeau gedaan (wat er niet verteld is dat er elders Oekraïns grondgebied hiervoor is uitgewisseld).
Zo, staan we gelijk in het scanlijstje van de diensten...... :lol:
Hup, weer 10 punten erbij en een stapje hoger op de liquidatie lijst van de KGB. 8)

mae

Berichtdoor mae » zo apr 15, 2018 10:45 pm

Alsof ubuntu veiliger is dan windows, tja
Hangt ervan af waarvoor veiliger. Als de attack (phishing bijvoorbeeld) gericht is op het onderdeel tussen stoel en toetsenbord maakt het inderdaad weinig uit. Als de attack gericht is op software, dan maakt het minder uit dan vroeger want sinds Vista is MS een klein beetje aan het inlopen... Maar misschien heb ik serieuze beveiligingsproblemen specifiek in Ubuntu gemist, en zitten er nog een paar grote zero days in?
Ubuntu en alle andere linux distributies bevatten beslist de nodige zero-day exploits. Maar een open source besturingssysteem heeft een intrinsiek recht op repareerbaarheid. Iedereen die eraan wil bijdragen om een 'kapot' linux besturingssysteem te herstellen kan dat. Dat kan je met een Windows of Mac OS wel vergeten.
Dat is ook mijn idee, maar ik ben benieuwd op grond waarvan snameroc het "hooguit even veilig" vindt. Met een basiskennis van de architectuur en de beveiliging is dat voor mij niet evident.

Stiefkop

Berichtdoor Stiefkop » ma apr 16, 2018 7:58 am

De inkt was bij wijze van spreken nog niet droog en in het nieuws was dat de top van de bank Van Lanschot Kempen waarschijnlijk een forse loonsverhoging krijgt.
Ziehier dat de kloof tussen rijk en arm alleen maar groter wordt.
Wat Movieman aanhaalt doet al opgeld gezien wat hier pas geleden met ING gebeurde.

Ik verbaas me soms over de onzin die mensen met een universitaire opleiding uitkramen, je zou toch denken dat die bevolkingsgroep bovengemiddeld intelligent is...

Voor een beweging ben je een kader nodig, nog geen 4% van de Nederlandse bevolking is een behoorlijk aantal.
Stiefkop

Terug naar “Koffiekorner”